۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۳۸۴۴۲

بیانیه حوزه های علمیه در حمایت از شیخ زکزاکی

بیانیه حوزه های علمیه در حمایت از شیخ زکزاکی
حوزه علمیه از همه مسلمانان درخواست می‌کند،برای آزادی شیخ مظلوم از هیچ تلاشی دریغ نورزیده واز دولت نیجریه بخواهند تا برای شیخ زکزاکی وهمسرش،حکم منصفانه تبرئه صادر کند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای از همه مسلمانان و علاقمندان به شیخ ابراهیم زکزاکی وهمه آزادیخواهان جهان درخواست کرده است که برای آزادی این شیخ مظلوم و همسرش تلاش کنند.

متن بیانیه به این شرح است:

(والفجر و لیال عشر…)

دهه فجر انقلاب اسلامی؛ یادآور خاطره‌ها و حماسه‌های ملت عظیم الشان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)است. حماسه یوم الله 22بهمن حکومت 2500ساله طاغوت را فرو ریخت و حکومت الله جایگزینش شد. پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، بدون شک یک معجزه الهی و انفجار نور بود که به دست مردی الهی و با تکیه بر ایمان مردم، تمامی معادلات دنیای مادی را برهم زد. انقلاب اسلامی، قیام ملت ایران در راه خدا بود؛ قیامی که جز با نصرت الهی به نتیجه رسیدن و پیروزی آن ممکن  نبود.

 با انقلاب اسلامی ایران، اسلام تجدید حیات نمود و چشم امید تمامی مسلمانان، مظلومان و مستضعفان جهان را به خود خیره ساخت. در پرتو انقلاب اسلامی، ملت ایران به استقلال  کامل سیاسی دست یافت و از عزت ملی  برخوردار گشت.

 تجربه ملت ایران نشان می‌دهد دشمنان مکتب فاطمی همان دشمنان مکتب خمینی هستند، آنها با تمامی امکانات در برابر نظام اسلامی صف‌آرایی کرده و تلاش می‌کنند بین مردم و ولایت فاصله ایجاد کنند. رویارویی جبهه باطل به سردمداری مستکبران عالم بر ضد ملت خدا محور و نظام ولایی ایران پایان ندارد.

براساس این تجربه تاریخی، باید برای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی، هوشمندانه و با بصیرت در تمامی صحنه‌های دفاع از استقلال و عزت ملی حضوری فعال داشت و برای قرار گرفتن ملت ایران بر قله‌های عزت و افتخار تلاش کرد .

 قدرت آمریکا در منطقه سقوط کرده و به غروب خود نزدیک شده و قدرت مقاومت به عنوان قدرت جدید ظهور نموده است. تمام هدف جبهه غربی عربی عبری از به راه انداختن جریان‌های تکفیری و فشار بر جمهوری اسلامی، جلوگیری از تثبیت این موقعیت ممتاز منطقه‌ای است. موقعیتی که در صورت تثبیت؛ اولا ملت‌های مسلمان را به یک قدرت بین المللی تبدیل می‌کند، ثانیا جمهوری اسلامی با متحدان خود، گام‌های بلند را برای تمدن سازی اسلامی بر می‌دارد. بنابراین باید با تداوم ایستادگی و پیشبرد سیاست های منطقه ای نظام جمهوری اسلامی، به اهداف مهم انقلاب اسلامی دست یافت.

 طرح‌های امریکا و اسراییل در کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان با شکست مواجه گردیده لذا دست به ترور ناجوانمردانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یاران با وفایش زده و در نیجریه دستور بازداشت رهبر مسلمانان آن منطقه را صادر و حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم زکزاکی که از سال ۲۰۱۵ ارتش نیجریه با خشونت به خانه وی در شهر زاریا حمله کرد، زندانی است.

وی و همسرش در این حمله زخمی شدند. درحالی‌که ۵ تن از فرزندان و صدها نفر از پیروانش کشته شدند، دولت نیجریه در حالی از آزادکردن شیخ زکزاکی خودداری می‌کند که یک دادگاه در حکمی اعلام کرده زکزاکی بی‌آنکه جرمی مرتکب شود، بازداشت شده است. اخیرا برای جلوگیری از فشار افکار عمومی، دست به تشکیل دادگاه فرمایشی‌زده تا بتوانند با قانونی جلوه‌دادن رفتار خود وی را به حکمی که مورد نظر مستکبرین عبری عربی غربی است محکوم نمایند.

حوزه‌های علمیه از همه مسلمانان و علاقه مندان به شیخ ابراهیم زکزاکی وهمه آزادیخواهان جهان درخواست می‌نماید، برای آزادی شیخ مظلوم از هیچ تلاشی دریغ نورزیده واز دولت نیجریه بخواهند تا برای شیخ زکزاکی وهمسرش، حکم منصفانه تبریه صادر گردد.

این مرکز همچنین از همه مسلمانان درخواست می نماید، برای آزادی و درمان سریع ایشان دعا کنند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات