۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۳۸۶۳۲

دعوت به اعتصاب عمومی در عربستان

دعوت به اعتصاب عمومی در عربستان
گروهی از فعالان عربستانی در شبکه های اجتماعی با به راه انداختن یک هشتگ به اعتراض از اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پرداخته و خواستار اعتصاب عمومی در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «قفل-بابک» (در را قفل کن) هشتگی است که این کاربران و فعالان عربستانی دنبال می کنند که خواستار ماندن شهروندان در خانه های خود هستند تا به این شکل به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این کشور اعتراض کنند.

کاربران عربستانی با دنبال کردن این هشتگ به وضعیت معیشتی طبقه ضعیف و بیکاری اعتراض کرده اند و برخی نیز خواستار آزادی فعالان سیاسی همانند "عوض القرنی، سلمان العوده و الطریفی" شده اند.

طبق این گزارش، برخی از کاربران عربستانی معتقدند که نیل به خواسته ها دیگر با تمنا و خواهش برآورده نمی شود و تنها زور و نزاع جوابگو است.

یک حساب کاربری موسوم به (رجل من الصحراء) نوشت که متأسفانه دولت عربستان به طبقه ضعیف توجهی ندارد. اقشار کم در آمد برای تامین نیازهای معیشتی و پرداخت قبوض و هزینه ها در سختی هستند. بنابراین گزینه قفل کردن درها گزینه صحیحی است که به کسی صدمه نمی زند و کسی در معرض خطر قرار نمی گیرد و " تو تنها در خانه ات نشسته ای".

"عبد الرحمن الحوالی" کاربر دیگر عربستانی نوشت که اگر ظلم حاکم بر کشور، هدر دادن اموال عمومی و سلطه رای یک نفر بر جمع را رد می کند، پس درها را باید قفل کرد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شمار روزنامه‌نگاران زندانی در عربستان از ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) تاکنون سه برابر شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز تیرماه ۹۸ اعلام کرد که هیأتی از این سازمان در تلاش برای آزادی ۳۰ روزنامه نگار زندانی در عربستان به این کشور سفر کرده‌اند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات