۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۳۸۷۰۲
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «امنیت متعالیه» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «امنیت متعالیه» منتشر شد
این اثر که برای نخستین بار به بحث در زمینه امنیت در دیدگاه‌های اسلامی می‌پردازد، بر آن است خواننده را با گستره و ابعاد نظریه امنیت متعالیه آشنا سازد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر برگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «امنیت متعالیه» اظهار داشت: پژوهش در حوزه اندیشه سیاسی از منظر دینی به منظور شناخت مبانی، سرشت و ساختار آن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورتی انکارناپذیر یافته است.

وی گفت: ژرف‌نگری در مبانی دینی مشتمل بر عقل و آموزه‌های وحیانی و عرف جامعه اسلامی - ایرانی شرطی اساسی در پویایی پژوهش‌ها برای دستی ابی به الگوی مطلوب حکومت اسلامی در دوره جدید است؛ از این‌ رو شناخت، بازخوانی، بازنگری و بومی‌سازی مسائل علم و اندیشه سیاسی جایگاه ویژه‌ای در این پژوهش‌ها دارند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: هدف اولیه انقلاب اسلامی هدفمندی و ارتقای کیفیت زندگی مؤمنان بر اساس نص اسلامی بود. لازمۀ تحقق این هدف تربیت اندیشمندان فراوان و انجام تحقیقات به‌روز، کارآمد و معتبر علمی بود که در این جهت با راهنمایی استادان و همکاری طلاب فارغ‌التحصیل علوم سیاسی زمینه شکل‌گیری پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در سال 1373 فراهم شد.

وی افزود: تجربه نو و موفق این پژوهشگران در معرفی بخشی از میراث سیاسی عالمان شیعی و تألیف آثاری مستقل درباره مسائل نوپیدای سیاسی زمینه گسترش فعالیت‌های این مرکز و ارتقای آن به پژوهشکده‌ای مستقل را مهیا کرد.

پهلوانی اظهار داشت: این پژوهشکده به منظور ایفای رسالت خود تولیدات پژوهشی فراوانی را به جامعه علمی ارائه کرده است؛ از آن جمله می‌توان به تألیف، تصنیف و ترجمه ده‌ها کتاب در حوزه اندیشه سیاسی اسلام اشاره کرد.

وی گفت: چشم‌انداز آینده این پژوهشکده تبدیل‌شدن به مرجعی علمی در اندیشه سیاسی - دینی است تا بتواند با گردآوری مهم‌ترین تلاش‌ها و اندیشه‌ها به بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه خدمات علمی مؤثری ارائه کند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب حاضر با هدف ارائۀ «مکتب امنیتی اسلام» نگاشته شده که نویسنده برای آن عنوان امنیت متعالیه را به کار برده است.

وی افزود: این اثر که برای نخستین بار به بحث در زمینه امنیت در دیدگاه‌های اسلامی می‌پردازد، بر آن است خواننده را با گستره و ابعاد نظریه امنیت متعالیه آشنا سازد. این اثر بخشی از کلان‌پروژه «مطالعات اسلامی امنیت» است که مدتی است در پژوهشگاه در دست انجام است. امید که علاوه بر اساتید و پژوهشگران و کارشناسان عرصه مسائل و مباحث امنیت، دیگر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

پهلوانی به معرفی کتاب «امنیت متعالیه» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت نجف لک زایی تألیف شده که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی تهیه و در انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «امنیت متعالیه» با 484 صفحه در سال 1398 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات