۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۳۸۸۰۱

یادداشت | اجرای معامله قرن دوم در آمریکای لاتین

یادداشت | اجرای معامله قرن دوم در آمریکای لاتین
پاتاگونیا آرژانتین یکی دیگر از نقاطی است که رژیم صهیونیستی برای حضور در آن برنامه ریزی می کنند.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: طرح صلح ترامپ که رسانه ها به عنوان "معامله قرن" آن را در نگاشته های خود معرفی کردند، پیشنهاد صلح بین اسرائیل و فلسطین به منظور حل و فصل درگیری های فلسطین و رژیم غیر مشروع اسرائیل است. تمامی آزادی خواهان و مدافعان مردم مظلوم فلسطین این اقدام دولت ترامپ را، موجب دادن امتیازات بیشتری به اسرائیلی ها و پایانی بر حق قانونی و اولیه و مقاومت مردم فلسطین در مقابل این رژیم سرطانی منطقه می دانند. ظاهرا معامله قرن های بیشتری پس از این طرح رئیس جمهور ایالات متحد می تواند در سرزمینی دور تر از خاور میانه کلید بخورد. خبر کوچ یهودیان به منطقه ای به نام "پاتاگونیا" که در جنوب شیلی و آرژانتین قرار دارد می تواند یک اسرائیل بالقوه برای آمریکای لاتینی های باشد.  

اسرائیل دوم

"پاتاگونیا" نام منطقه ای بزرگ در جنوب شیلی و آرژانتین است و نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد. این سرزمین با مساحت تقریبی ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع به «انتهای دنیا» معروف است؛ که پر از عجایب طبیعی است. پاتاگونیا از سوی غرب و جنوب به رشته کوه آند و از سوی شرق به دشت های پست محدود می شود. در بخش متعلق به شیلی، این منطقه از جنوب شهر پوئرتو مونتت آغاز شده است. و در بخش متعلق به آرژانتین، از جنوب رودخانه ی کولورادو شروع می شود.   

کوچ بزرگ

در سال های اخیر آنچه که توجه محافل گوناگون مانند رسانه ها را به خود جلب کرده است، نه مناظر زیبای این منطقه است و نه آب و هوای مساعد و متبوع آن بلکه خبر کوچ صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی و خاور میانه به این منطقه است.   

با توجه به نبود امنیت کافی در منطقه خاور میانه و پیشرفت های روز به روز حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین برای اسرائیلی ها، راه حلی که می توانست راه نجات مردم اسرائیل باشد مهاجرت این قوم یهودی افراطی به سرزمینی با بهترین آب و هوا و منابع نفتی و گازی و دور از دسترس گروهای مخالف این رژیم جعلی است.   

غصبی دیگر

پس از بررسی مهاجرت اسرائیلی ها به این منطقه خواهیم دریافت که صهیونیست ها همان کاری را انجام می دهند که سابقا با فلسطین انجام دادند، زیرا پای یک میلیاردر انگلیسی جهت خرید زمین های این منطقه برای اسرئیلی های در میان است.    

منابع خبری آرژانتینی خرید گسترده زمین در پاتاگونیا توسط اسرائیل و با کمک سرویس های مخفی بریتانیا و عناصر طرفدار صهیونیسم را تائید کرده اند و اخیراً تعدادی از رسانه های آرژانتین از خرید اراضی پاتاگونیا توسط "جو لیو" یک میلیاردر انگلیسی برای اسکان دهها هزار اسرائیلی ابراز تعجب و نگرانی کرده اند. این همان روشی است که خود اسرائیلی های ادعا دارند و در سال 1917 3 درصد از زمین های مردم فلسطین خریداری کردند - هرچند که تا به حال سندی برای خرید اراضی فلسطینیان توسط اسرائیلی ها ارائه نشده است - و در طول تاریخ به زمین های فلسطینی های دست درازی کردند و مانند سرطان به جان این سرزمین افتادند و در حال حاضر 93 درصد از زمین های فلسطین را اشغال کرده اند. 

خشم بومیان پاتاگونیا

در ژانویه 2015 نیز روزنامه گاردین خبری از عصبانیت مردم پاتاگونیا آرژانتین از توریست های اسرائیلی منتشر کرد. هرچند که روزنامه گاردین در صدد به نمایش کشیدن چهره ای مظلوم از صهیونیست ها بود ولی نتوانست حضور سربازان اسرائیلی که به عنوان توریست به این منطقه وارد شدند و انزجار مردم این منطقه را کتمان کند.

جمع بندی 

با وجود اختلافات و اتفاقات اخیر و همچنین از دست رفتن امنیت بیش از حد اسرائیلی ها در سرزمینی های اشغالی به نظر می آید کوچ یهودیان صهیونیستی با توجه به منابع گاز طبیعی و آب و هوای بکر و خرید زمین های بکر این منطقه می تواند معامله قرنی دیگر را رقم زند با این تفاوت که این بار این معامله بر مردم آمریکای لاتین تحمیل خواهد شد. معامله قرن در صدد حمایت همه جانبه از اسرائیل در مقابل کشورهای حامی فلسطین است و  این اتفاق نیز می تواند برای مردم پاتاگونیا روزی افتد.

مهدی فولادوند

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
واقعیت آن است که اسرائیلی‌ها به ویژه پس از کشف منابع گاز طبیعی در آب های منطقه ای آن با چنگ و دندان به دنبال حفظ این سرزمین هستند اما در عین حال گزینه های دیگری را مد نظر دارند چرا که وضعیت کنونی آنها متزلزل تر از هر زمان دیگری است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
موضوع سرزمین جایگزین صهیونیست‌ها موضع فوق العاده حساس و حائز اهمیت است که کمتر اجازه پرداختن به آن داده شده است. اگرچه با وجود شرایط اخیر و محاصره رژیم صهیونیستی از سمت لبنان، جولان و نوار غزه روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها شدت پیدا کرده است و به همین ترتیب کوچ از مناطق اشغالی بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است. پیش از این نیز برخی از منابع، خبر از تحرکات صهیونیست‌ها برای بررسی کانادا، لهستان و سودان جنوبی برای کوچ یهودیان داده بودند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
محسن پاک آیین، از دیپلمات‌های کشورمان در همین باره می‌نویسد: «منابع آرژانتینی خرید گسترده زمین در پاتاگونیا توسط اسرائیل و با کمک سرویس های مخفی بریتانیا و عناصر طرفدار صهیونیسم را تائید کرده و اخیراً تعدادی از رسانه های آرژانتین از خرید اراضی پاتاگونیا توسط ' جو لیو ' یک میلیاردر انگلیسی برای اسکان دهها هزار اسرائیلی ابراز تعجب و نگرانی کرده اند.»
2
0