۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۹۰۰۰
آیت الله اعرافی:

مسلمانان همکاری های اقتصادی، علمی و نظامی ایجاد کنند

مسلمانان همکاری های اقتصادی، علمی و نظامی ایجاد کنند
مدیر حوزه های علميه گفت: پیام انقلاب اسلامی، اتحاد مسلمانان در برابر غرب است باید بازار مشترک اقتصادی، علمی، سیاسی و نظامی علیه ظلم و استکبار بین المللی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در دهلی نو و با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان و چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان و شیخ مصطفی علوم از کویت و دکتر مفتی مکرم احمد امام جمعه مسجد فتحی پوری دهلی و از علمای بنام اهل سنت و مولانا شیخ ممتاز علی امام جمعه مسجد امامیه های دهلی برگزار شد.

در این همایش که با حضور هزاران نفر از مسلمانان و شیعیان در محل نمازخانه فرهنگ برگزار شد، سخنرانان به عظمت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروی های جبهه مقاومت اشاره کردند و از شخصیت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تجلیل کردند.

سخنرانان این مراسم سردار سلیمانی را شخصیتی بین المللی و انسانی، معرفی کردند و جنایت تروریستی آمریکا را محکوم کردند و آن را اشتباه تاریخی آمریکا و اسرائیل دانستند.

آیت الله اعرافی در این همایش مراتب سلام و تحیات رهبر معظم انقلاب اسلامی را به همه شیعیان و علاقه مندان انقلاب در هند ابلاغ کرد و از سوی حوزه های علمیه و ملت شریف ایران از برگزاری صدها مراسم تجلیل ویژه شهید سلیمانی در کشور هندوستان صمیمانه تشکر کرد و به طور ویژه از جوانان غیور و پرشور این کشور بزرگ سپاسگزاری کرد و از همراهی های دست اندرکاران و مسئولان برای برگزاری این برنامه ها تشکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه در بخش نخست سخنان خود با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در عصری که دین و اسلام و مکتب الهی اجتماعی را غیر ممکن می دانستند، پرچم اسلام ناب و دین سیاسی اجتماعی را با وجود تمام موانع و مشکلات برافراشت.

آیت الله اعرافی هدف انقلاب اسلامی را سرنگونی یک حکومت سیاسی یا دست یابی به اهداف اقتصادی و محدود ندانست، بلکه انقلاب اسلامی را انقلابی جامع و آرمانی معرفی کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به همه مردم آموخت که می توان مستقل بود و پیشرفت کرد و با عزت زندگی کرد و در برابر توطئه ها و تحریم ها تسلیم نشد و با همین روحیه بود که ملت ایران و جوانان ایرانی و دانشگاهیان و اندیشمندان ایران در سیاست و قدرت نظامی پیشرفت وصف ناپذیری یافتند.

آیت الله اعرافی صدای ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را منحصر به ایران ندانست و افزود: در نقاط مختلف جهان اسلام و بلکه سرتاسر دنیا ندای مبارزه با ظلم و طاغوت شنیده می شود.

وی افزود: ایران با اینکه شجاع و معتقد بوده است، اما هیچ گاه خشونت طلب و قانون شکن نبوده است و همه تحرکات و برنامه خود را مطابق قوانین بین الملل و منطق انجام داده است و از قدرت خود برای تفرقه و ظلم بهره نگرفته است و حتی در فلسطین پیام صلح و مردم سالاری و قوانین بین المللی را مبنا قرار می دهد و همه فلسطینیان را در آینده خود سهیم می داند.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: پیام انقلاب اسلامی اتحاد مسلمانان و اتحاد کشورهای شرقی در برابر غرب است .باید بازار مشترک اقتصادی و بازار مشترک در زمینه علمی و سیاسی و نظامی علیه ظلم و استکبار بین المللی تشکیل شود.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دوم سخنان خود ضمن تجلیل مجدد از یک هزار مراسم یادبود ویژه سردار سلیمانی در هند به بیان برخی ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی اهل عبادت و نماز و ذکر عاشقانه و روزه مستحبی بود و با آن همه خدمت و مقام و منزلت بسیار فروتن و متواضع بود و با کوچک و بزرگ صمیمی بود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: سردار سلیمانی با وجود آنکه بیشترین رعب و وحشت را در دل دشمنان انداخته بود، بسیار مهربان و در کنار مظلومان بود و عشق او آزادی فلسطین و حمایت از همه ستمدیدگان بود.

وی سردار سلیمانی را متفکری راهبردی و آینده نگری باتدبیر دانست که تمام دغدغه او دنیای اسلام بود و در مسائل نظامی بسیار مبتکر و خوشفکر و طراح بود و توانسته بود دشمنان را به شکست بکشاند.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود درس بزرگ سردار سلیمانی را آن دانست که باید قوی شد و باید متحد شد و باید به وعده های الهی باورمند بود.

وی در پایان ضمن اشاره به سوابق و عمق فرهنگ و تاریخ هندوستان و روابط خوب و تاریخی ایران و هندوستان توصیه کرد که جامعه مسلمانان باید در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی قدرت و توسعه یابد تا بتواند بهترین خدمات را به ملت و کشور هند ارائه نماید./۹۸۸

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات