۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۳۹۲۳۳
فجر سلیمانی | حجت الاسلام منتظری در جمع راهپیمایان قم:

ملت ایران زیربار سلطه استکبار نمی رود | مسؤولان لباس رزم جنگ اقتصادی بپوشند

ملت ایران زیربار سلطه استکبار نمی رود | مسؤولان لباس رزم جنگ اقتصادی بپوشند
دادستان کل کشور با بیان اینکه پیشرفت و رفع مشکلات کشور وابسته به مدیریت جهادی است، گفت: ملت ایران هرگز زیر بار سلطه استکبار آمریکا و غرب نرفته و نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که پس از راهپیمایی تماشایی مردم شریف قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه فریاد انتقام سخت مردم ایران سوخت موشک هایی بود که پایگاه عین الاسد آمریکا را در هم کوبید، گفت: حضور پرشور مردم در آیین بدرقه پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی این پیام بزرگ را به دشمنان رساند که همه توطئه هایشان محکوم به شکست است.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بنده مجاهد، مخلص فی سبیل الله، دلداده ولایت و ذوب شده در خدمت به مردم و انقلاب بود، ادامه داد: تقدیر الهی این بود که 22 بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف شود.

حجت الاسلام منتظری ضمن اشاره به ابعاد شخصیت ممتاز شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: امروز همه دنیا انگشت به دهان مانده است که چه چیزی موجب شد تا سردار سلیمانی تا این اندازه در دل های ملت ایران محبوبیت داشته باشد؛ ما در تاریخ به جز تشییع جنازه امام خمینی(ره) نمونه دیگری به با شکوهی آیین بدرقه شهید حاج قاسم سلیمانی سراغ نداریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را با خداوند معامله کرد، ابراز داشت: زندگانی حاج قاسم سلیمانی از مصادیق روشن مجاهدت در راه خداوند بود؛ خداوند به واسطه مجاهدت های خالصانه اش، عشق و محبت او را در دل های مردم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب شناخته می شود، خاطرنشان کرد: کسی که صادقانه و عاشقانه در راه امام حسین(ع) گام برمی دارد و همه اعمالش را به صورت خالصانه و به دور از اطلاع رسانی انجام می دهد، سزاوار این اندازه از محبوبیت بود.

حجت الاسلام منتظری با تأکید بر اینکه خون شهید حاج قاسم سلیمانی بسیاری از افراد را متحول کرده و دل هایشان را به سوی انقلاب متوجه ساخت، بیان کرد: امروز خون شهدای بزرگوار و شهید حاج قاسم سلیمانی موجب حراست و صیانت از دستاوردهای انقلاب می شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن عامل اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی تهران راهبرد اصلی ملت ایران را در یک جمله فرمودند و آن هم این بود که «باید قوی شویم»؛ این موضوع باید مورد توجه یکایک افراد جامعه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز هرکدام از افراد جامعه در زمینه «قوی شدن» سهم دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند، اظهار داشت: امروز اقتدار نظام در حوزه های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا «قوی شدن» تنها متوجه بعد نظامی نیست، بلکه شامل همه بخش های نظام می شود.

حجت الاسلام منتظری تأکید کرد: اگر امت اسلامی در برابر دشمن قوی بود، آیا شاهد این حجم از فجایع و ظلم و جنایت در کشورهای اسلامی بودیم؟ چرا فجایع و کشتارها و جنایات در سایر مناطق جهان مانند اروپا، آمریکا، اقیانوسیه و بسیاری از نقاط جهان به ندرت و اندک اتفاق می افتد، اما در غرب آسیا انواع ظلم و جور و آدم کشی ها رخ می دهد؟ این بدان جهت است که دشمنان می خواهند خاستگاه اسلام ناب، یعنی ایران اسلامی را نابود کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه آمریکا در طول چهل و یک سال گذشته برای نابودی ایران اسلامی انواع توطئه ها را به کار گرفته است، تصریح کرد: آمریکا از انواع توطئه های داخلی، منطقه ای و جهانی برای نابودی ایران اسلامی استفاده کرده و می کند؛ ملت ایران شاهد است که دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت فقیه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن جایگاه ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: امروز جایگاه ولایت فقیه در اوج عظمت و در قله بلند سرافرازی این نظام قرار دارد؛ ولی فقیه عامل اصلی حرکت دهنده مردم و مدیریت عالی کشور بوده و به منزله لنگرگاهی قوی، کشتی نظام را در برابر امواج خروشان توطئه های دشمن مصون می دارد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه بنی امیه های منطقه ای و فرامنطقه ای به دنبال آن هستند که محوریت ولایت فقیه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی تضعیف کنند، ابراز کرد: ملت ما از مصادیق خطبه 173 نهج البلاغه است که حضرت علی(ع) در آن می فرماید «وَ لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ [بِمَوَاقِعِ] بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ»؛ گویا مولای متقیان در این شرایط خاص کشور ما و دنیای اسلام این برگ زیبای آموزش خود را برای ما باز کرده است.

وی با بیان اینکه طبق خطبه 173 نهج البلاغه، پرچم مبارزه با دشمن را کسی می تواند بر دوش بگیرد که دارای بصیرت بود، اهل صبر باشد و مواضع حق را به خوبی درک کند، گفت: یکی از آسیب هایی که در جامعه داریم این است که برخی افراد با تبلیغات سوء، افکار عمومی را منحرف می سازند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه امروز نیاز اساسی جامعه تشخیص مواضع حق از باطل است، بیان کرد: امروز ملت بزرگ ایران باید با دلی پر از امید و تلاش خود را از حوادث و پیش آمدهایی که در کشور پیش می آید به سرمنزل مقصود برساند؛ ما نباید بخاطر برخی سخنان مأیوس کننده که برای پیاده سازی اهداف دشمن در جامعه مطرح می شود خود را از مواضع حق خارج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دل بستن به غرب و نگاه امیدواری به آنها جز خسران و عقب ماندگی نتیجه ای ندارد، اظهار داشت: ما تا کنون از مذاکره با آمریکا چه سودی برده ایم؟ یک مورد نشان بدهید که از مذاکره با آمریکا سود برده باشیم؟ کشوری را نشان بدهید که وارد حلقه آمریکا شود و توسعه پیدا کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: عربستان سعودی که یک کشور اسلامی است و خاستگاه اسلام محسوب می شود کارش به جایی کشیده که یک عنصر خبیث مانند ترامپ آن را گاو شیرده خطاب می کند؛ این کشوری است که در حلقه حمایت آمریکا قرار گرفته است!

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه پیشرفت و رفع مشکلات کشور وابسته به مدیریت جهادی است، تصریح کرد: ملت بصیر و رشید ایران اسلامی با حضور حماسی خود در چهل و یک سال گذشته و فریاد زدن شعار «مرگ بر آمریکا» نشان داده است که هرگز زیر بار سلطه استکبار آمریکا و غرب نرفته و نخواهد رفت.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه تنها راه حل مشکلات و پیشرفت کشور این است که مدیران اقتصادی و فرهنگی کشور «جهادی» باشند، ابراز داشت: علت پیشرفت کشور در زمینه دفاعی، نظامی، علمی و فناوری آن است که مدیران این بخش ها جهادی عمل کرده اند و مطیع ولایت بوده اند، از این رو اگز رویکرد مسؤولان اقتصادی و فرهنگی کشور نیز جهادی باشد همه مشکلات حل خواهد شد.

وی فاصله گرفتن رویکرد مدیران اقتصادی و فرهنگی کشور از منویات رهبر معظم انقلاب را علت اصلی مشکلات موجود در این بخش ها دانست و گفت: کشور ما از لحاظ دفاعی و نظامی در جایگاهی قرار گرفته است که آمریکای مدعی ابر قدرتی جرأت نمی کند کوچکترین اقدامی علیه آن داشته باشد، اما سؤال اصلی آن است که چرا ما در عرصه های اقتصادی و فرهنگی شاهد این پیشرفت ها نیستیم؟

حجت الاسلام منتظری ضمن انتقاد از مسؤولان اقتصادی کشور در زمینه عدم توجه به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: دولتمردان ما در حوزه اقتصاد باید لباس رزم جنگ اقتصادی را بر تن کنند تا بتوانند موانع را از میان ببرند؛ با لباس اتوکشیده و اقداماتی که هم اکنون از سوی برخی مسؤولان شاهد هستیم مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید مدیریت در دست مدیران جهادی باشد، گفت: در آینده ای نزدیک انتخابات را در پیش داریم، از این رو حضور حماسی پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح از وظایف اصلی ما به شمار می رود؛ این درد آور است که شاهد باشیم بیش از 60 نماینده فعلی ما احراز صلاحیت نشوند؛ حرف هایی داریم که نمی توان در تریبون های باز مطرح کرد، زیرا مورد سوء استفاده دشمن قرار می گیرد.

وی در پایان خطاب به مردم شریف ایران گفت: اگر می خواهید کشورتان مشکلات را پشت سر بگذارد و موفقیت هایی را در حوزه های اقتصادی و فرهنگی داشته باشد باید مجلسی قوی و جهادی و در تراز انقلاب اسلامی و ولایی تشکیل دهید./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
حسین ثالث موید
ارسال نظرات