۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۳۹۳۱۷
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی هند:

انقلاب اسلامی الهام گرفته از انقلاب ابا عبدالله الحسین است

انقلاب اسلامی الهام گرفته از انقلاب ابا عبدالله الحسین است
آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بمبئی هند برگزار شد۔

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار شد.

این برنامه ابتدا با تلاوت کلام الله مجید و قرائت پیام رهبر معظم انقلاب آغاز شد. سپس محمد علیخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در سخنرانی کرد۔

علیخانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی الهام گرفته از رویدادهای تکان‌دهنده و انقلابی ابا عبدالله الحسین (ع) است، لذا هر موقع که دشمن در تلاش برای تضعیف و آسیب رسانی به این انقلاب به زعم باطل خود بوده نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه نتایج عکس آنچه می‌خواستند، بوجود آمده است.

وی افزود: این انقلاب همواره سرمشقی برای کلیه گروه‌ها و ملت‌های آزدایخواه و استقلالطلب برای رهایی از فشار و استعمار سلطه جویان است.

او درباره ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس با فرمان مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا گفت: اقدام شیطانی رژیم تروریستی آمریکا تنها نشان دهنده ترس و واهمه آن از سرداران انقلاب اسلامی است و انسان تنها زمانی که ناتوان است، سعی می‌کند تا صورت مساله را پاک کند.

علیخانی در ادامه همچنین از حضور گرم ایرانیان مقیم بمبئی تقدیر و به تلاش نمایندگان اعزامی ایران برای برقراری بیشتر ارتباطات با مردم ایرانی تبار مقیم هند و همچنین هندی‌های ایران دوست، اعم از مسلمانان و زرتشتیان و دیگران را به عنوان هدف اول آنها تاکید کرد.

در ادامه داریوش نعمت الهی رییس انجمن جوانان زرتشتیان مقیم بمبئی و همچنین منصور شوقی فیلم ساز و هنرمند مقیم در سخنان خود ضمن اشاره به تلاش‌های دوستان زرتشتی و ایرانیان مقیم برای حفظ عزت و شرف ایرانیان گفتند: شخصیت‌های اسطوره ای مانند سردار سلیمانی مایه افتخار ایران و ایرانیان است./۹۸۸

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات