۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۳۹۳۷۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

روحیه انقلابی با عزلت گزینی و عافیت طلبی میانه ای ندارد

روحیه انقلابی با عزلت گزینی و عافیت طلبی میانه ای ندارد
حجت الاسلام قربانی با تاکید بر این که روحیه انقلابی با عزلت گزینی و عافیت طلبی میانه ای ندارد، بر لزوم تقویت شور انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد.

حجت الاسلام علی قربانی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اشاره به تاکید صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ روحیه و شور انقلابی در حوزه بویژه طلاب جوان، گفت: موضوعی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی مطرح کردند، موضوع جدیدی نیست بلکه نکته کلیدی ایشان در چند سال اخیر می باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم روحیه انقلابی را روحیه دفاع ار ارزش های دینی و آرمان های والای انقلاب در ساحت ها و عرصه های مختلف دانست و افزود: باید تلاش همه جانبه ای صورت گیرد تا این روحیه روز به روز در بین حوزویان تقویت شود

حجت الاسلام قربانی حوزه های علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: انقلاب از حوزه علمیه قم شروع شد و حوزه علمیه قم در عین حال که علت محدثه انقلاب است، می تواند علت مبقیه نیز باشد و البته این مساله نیاز به الزاماتی دارد که باید بدان توجه داشت.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم برای ایجاد صیانت از شور انقلابی در بدنه حوزه پیشنهاد کرد: باید از نیروهای جوان انقلابی استفاده کرد تا در همه عرصه های حوزه و سطح کشوری شور انقلابی حفظ و تقویت شود.

حجت الاسلام قربانی در پایان به نقش مهم نهادهای تصمیم گیر مثل شوراری عالی و مدیریت حوزه در صیانت از تفکر انقلابی اشاره کرد و گفت: امروز اگر ذره ای از رسالت انقلابی و دینی خود کوتاه بیاییم یقینا دچار خسران خواهیم شد؛ البته همگان باید توجه داشته باشند که روحیه انقلابی با عافیت طلبی، عزلت گزینی و انزوا میانه ای ندارد. /1370/ج

ارسال نظرات