۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۳۹۳۷۹

هواشناسی |بارش برف وبارن ۳ روزه در ۱۶ استان

هواشناسی |بارش برف وبارن ۳ روزه در ۱۶ استان
سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران از امروز تا جمعه در ۱۶ استان کشور خبر و نسبت به وقوع بهمن در محورهای شمالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نیمه شرقی کشور افت محسوس دما و در بخش‌هایی از سیستا ن‌وبلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده باران، وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده که از بعدازظهر ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

همچنین امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما روی می‌دهد و احتمال خطر سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها دور از انتظار نیست.

فردا پنجشنبه برای بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز جمعه برای بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم بوده و از روز یکشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

از روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش دما بین 5 تا 10 درجه روی خواهد داد و طی دو روز آینده خلیج‌فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات