۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۹۳۸۳
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

شناسایی و حمایت از نخبگان لازمه تحول حوزه های علمیه است

شناسایی و حمایت از نخبگان لازمه تحول حوزه های علمیه است
حجت الاسلام احمدی گفت: حوزه باید بیش از گذشته برای شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر به منظور پیشرفت تلاش کند.

حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی حوزه و تاکید ایشان بر لزوم شناسایی و حمایت از نخبگان حوزه، بر لزوم توجه عملی به فرمایشات رهبر انقلاب تاکید کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره برای رشد حوزه های علمیه رهنمودها و راهکارهای سازنده ای ارائه کردند ولی متاسفانه در حوزه زمینه ظهور و بروز پیدا نکردند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ادامه افزود: در دو سفری که مقام معظم رهبری به قم مشرف و دیدارهایی که با شورای عالی حوزه داشتند نکات فراوانی برای رشد و تعالی حوزه بیان کردند، اما به هر حال این مطالبات اجرایی نشده است.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی را مقدمه و لازمه تحول خواند و ادامه داد: حوزه باید برای شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر به منظور پیشرفت بیش از گذشته تلاش کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان با تاکید بر این که افق و آینده حوزه در صورت استفاده صحیح از نخبگان بسیار روشن است، گفت: مدیران ارشد حوزه باید بسترهای لازم را به منظور استفاده و بهره گیری از فکرهای سازنده و نو آماده سازند./1370/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کارهای خوبی برای حمایت از نخبگان انجام شده ولی کلفی نیست.
0
0