۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۳۹۵۳۵
قالیباف:

امروز دچار ناکارآمدی اشباع شده هستیم

امروز دچار ناکارآمدی اشباع شده هستیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: کسانی که می گویند اگر با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود، اسلام ناب محمدی را قبول ندارند و معتقد به اسلام آمریکایی هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در‌ مراسمی تحت عنوان معتمدین منطقه ثامن(۸) که در مسجد جامع نارمک تهران برگزار شد، اظهار داشت: نعمت جمهوری اسلامی، نعمت بزرگ و فراموش نشدنی است. جمهوری اسلامی یک شبه بوجود نیامد و به واسطه مجاهدت ها و به زندان رفتن های تاریخ این ملت بدست آمد. 

وی گفت: جمهوری اسلامی نعمتی است از سوی خدا در زمانی که همه کفار تلاش داشتند دین زدایی را در جوامع گسترش دهند، اما این خواست الهی و ثمره مجاهدت مبارزینی بود که در راستای رهنمودهای امام راحل عزیزمان حرکت کردند.  

قالیباف افزود: دیدیم که حضرت امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که من به جمهوری اسلامی رای میدهم نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر. این کلام امام بسیار آموزنده دقیق و راهگشا بود. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مهمترین شعار ما در دوران انقلاب، استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود و روزی که قرار شد این حکومت به دست مردم ثبت بشود، پیشنهادات زیادی مطرح شد ولی امام فرمود من به جمهوری اسلامی رای میدهم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یعنی یک طرف اسلامیت آن است، در واقع از منظر امام راحل فلسفه دین، داشتن حکومت است و در بخش جمهوریت هم اعتقاد ایشان بر این بود که مردم پایه و اساس آن هستند‌. اسلام، فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآن اساس و پایه حکومت ما را تشکیل میدهند.  

قالیباف تصریح کرد: ارکان حکومت ما برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت است و نظامی است که نظام سلطه را قبول ندارد.

شهردار اسبق تهران افزود: شما ببیند از پیروزی در انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد تر از آن؛ هرجا ما از باورهای انقلاب و اسلام سیاسی امام راحل که برخاسته از اسلام بود فاصله گرفتیم مشکلات به سراغ ما آمده و هر جا نسبت به آن پای فشاری کردیم پیروزهای بزرگی نصیب ما شد.

وی بیان کرد: اما ببینید در هر جایی که مردم نقش کلیدی داشتند و در متن آن بودند، در آن حوزه ها موفقیت داشتیم و بالعکس هم هرجا مردم را به کار نگرفتیم و از ظرفیت آنها استفاده نکردیم؛ ضعف ها و شکست هایی را داشتیم. 

قالیباف گفت: زمانی که بنی صدر فرمانده کل قوا در دوران دفاع مقدس بود به این دلیل که محاسباتش مادی بود، از ادامه مقاومت و ایستادگی ما در برابر دشمن متجاوز ممانعت میکرد و میگفت ما باید آتش بس کنیم. حرفش هم به لحاظ کارشناسی و نظامی درست بود چرا که توان مادی دشمن ما بسیار بیشتر از ما بود. 

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تاکید کرد: وقتی که بنی صدر از فرماندهی کل قوا غزل شد؛ دو اتفاق افتاد. یکی اینکه اسلام سیاسی که منطبق بر سنت های الهی بود و دیگر اینکه باور به مردم در جامعه احیا شد. سنت های الهی میگوید شما اگر در مسیر خدا گام بردارید و ایستادگی کنید اراده خدا بر آن است که شما مومنین را هرچند هم توان اندکی داشته باشید پیروز خواهد کرد. 

وی افزود: این حرف ما به معنی آن نبود که نباید عقلانیت در زمان جنگ میداشتیم. در جبهه حتما فرماندهی، تجهیزات، نیرو و برنامه ریزی لازم است، اما صحبت اینجاست که ما گفتیم میتوان با نگرش الهی کار را پیش ببریم و به جوانان و مردم اعتماد کنیم.  

قالیباف ادامه داد: بنابراین، وقتی آن دو اتفاق افتاد شما دیدید که عملیات والفجر ۸ صورت گرفت. در آن عملیات دو سوم رزمنده هایی که خواستند از رودخانه خروشان اروند عبور کنند، شنا بلد نبودند، اما با خلاقیت و تدبیری که جوانان ما در آن روز به کار بردند، پیروز شدند. آنها اخلاص داشتند و خدا هم از جایی کمکشان کرد که فکرش را نمی کردند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: کسانیکه امروز میگویند اگر با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود، کسانی هستند که اسلام آمریکایی را قبول دارند نه اسلام ناب محمدی را. 

وی گفت: نظام سلطه میگوید هر کس با ما باشد قوی خواهد بود؛ اما اسلام ناب میگوید تا زمانیکه قوی نشویم تا وقتی که قوی تر از الان نشویم از طرف آنها به رسمیت شناخته نخواهیم شد. 

قالیباف افزود: اینکه رهبری می‌فرمایند ما باید قوی شویم، یعنی مردم با باید قوی شوند، تک تک مردم باید قوی شوند تا کشور ما قوی شوند و در آن زمان عزتمند تر از امروز خواهیم بود. 

شهردار اسبق تهران بیان کرد: اگر در حوزه اقتصاد دچار چالش هستیم، به این دلیل است که از دو عنصر مهمی که گفتم فاصله گرفتیم. مردم در اقتصاد نقشی ندارند و هشتاد درصد اقتصاد کشور دولتی است. 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی و این با خصوصی سازی متفاوت است، گفت: امام راحل گفتند هرکاری که مردم می توانند انجام دهند را دولت ورود پیدا نکند و جاهایی که مردم نمیتوانند کاری کنند دولت وارد شود. ولی ما امروز عکس این کار را انجام میدهیم. 

وی تصریح کرد: امروز دچار ناکارآمدی اشباع شده هستیم، اینکه مردم بگویند اگر مسئولین ما کاری نکنند بهتر است. این چه مدیریتی است که نتیجه آن چنین وضعیتی شده است؟

فرمانده اسبق نیروی انتظامی بیان کرد: امام راحل نگران غربزدگی در کشور بودند و فرمودند که اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیافتد و شما می‌بینید که امروز هم برخی مسئولین از باورهای انقلاب فاصله گرفتند. 

قالیباف تصریح کرد: اگر پشت شعارهایی که داریم عمل نباشد، ضررش از غرب زده ها برای ما بیشتر است. دشمن ما آمریکا و نظام سلطه است و رهبری هم فرمودند که اول باید دشمن را بشناسیم. 

وی با بیان اینکه سیستم استکبار دشمن ما هست، گفت: رهبری فرمودند که نقشه دشمن را بشناسیم، نقشه دشمن برای براندازی نظام از راه نظامی نخواهد بود چرا که میدانند نتیجه ای نخواهند گرفت.

قالیباف افزود: سختی هایی در مسیر ما بوده و هست و اینطور نیست که بدون سختی به پیروزی برسیم. خدا وعده داده به همه بندگان و مومنانش که شما پیروز هستید، خدا خودش را موظف کرده که این افراد موفق شوند. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: متاسفانه ما در اقتصاد این مشکل را داریم که از نگرش و باورهای دینی فاصله گرفتیم. کسی به طور واقعی با آمریکا مبارزه میکند که هم شعار علیه آمریکا میدهد و هم اقداماتی را انجام میدهد از جمله اشتغال زایی برای جوانان، تا بدین ترتیب صحبت رهبری که فرمودند مبارزه با آمریکا کار است و کار است و کار را محقق کنند.

قالیباف افزود: امروز اگر کارگری یا معلمی خانه‌ای نداشته باشد دیگر خرید خانه را رویا میداند و در آرزوی اجاره همان منزلی است که در آن سکونت دارد تا بتواند آن را حفظ کند، اگر مجبور نشود که از مرکز شهر به حاشیه برود. 

وی گفت: امروز نقشه دشمن این است که فشار اقتصادی را بر مردم بیشتر کنند و از این راه به نظام آسیب بزنند؛ حالا که نقشه را شناختیم باید برنامه ای هم جهت حل مشکلات داشته باشیم. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زمانی که در شهرداری بودیم، در اجرای پروژه اتوبان امام علی (ع) بودیم که عده ای گفتند مشکلات زیادی دارد و لازم نیست که این کار را انجام دهیم، از همین حرف هایی که در دوران دفاع مقدس هم برخی مطرح میکردند. اما شما ببینید وقتی که جوانان و مردم وارد میدان شوند نتایج خوبی بدست می آید.

وی ادامه داد: زمانی که در نیروی انتظامی بودم و سامانه تلفنی ۱۱۰ را ایجاد کردیم، مردم گفتند که پلیس به ما خدمت کرده است، خیر این شما مردم بودید که به پلیس خدمت کردید. ما فقط به مردم و جوانان اعتماد کردیم و امنیت را مردمی کردیم. 

قالیباف افزود: در موضوع منافقین که اوایل انقلاب روزانه ۴۰ نفر را ترور میکردند، امام راحل گفتند ما ۳۶ میلیون نفر هستیم و همه مردم اجزای دستگاه اطلاعاتی هستند و این شد که خیلی از خانه های تیمی آنها را کشف و عملیات های آنها یکی پس از دیگری خنثی کردیم، همینکار را در نیروی انتظامی انجام دادیم. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: نقش مردم در نیروی انتظامی خطاهای ما را کاهش داد، رضایت مردمی را بالا برد و عملکرد نیروی انتظامی را بهتر از قبل کرد. در اقتصاد هم همین است ولی باید به سنت های الهی باور داشته باشیم. 

وی گفت: خدا میگوید اگر شما به یکدیگر در قالب قرض الحسنه پول دادید من به شما چند برابر آن را بر می گردانم، نه اینکه اگر پولی را با بهره های بالا و ربا بدهید که این جنگ با خداست. باور کنیم که خدای اقتصاد همان خدای دوران دفاع مقدس است.

قالیباف با بیان اینکه تبلور قدرت مردم در مجلس شورای اسلامی است، گفت: در مجلس ما که ۲۹۰ نفر به عنوان نمایندگان مردم به حساب می آیند باید دغدغه مردم را هم داشته باشند و وکیل و نماینده مردم باشند. 

شهردار اسبق تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی افکار غرب زده دارد، به فکر مردم نیست، یا اهل شعار است و عملگرا نیست، چنین کسی نمی تواند نماینده خوبی برای مردم به حساب آید. مردم باید بررسی کنند که افراد چه کارنامه ای طی چهل سال اخیر از خود به یادگار گذاشته اند و بر اساس آن افرادی را انتخاب کنند که مجلسی قوی را شاهد بشیم که به فکر حل مشکلات مردم است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
حمایت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
دو عنصر مهمی که ما را امروز با چالش مواجه کرده، یکی فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دوم چالش مدیریتی در کشور است. ضعف مدیریت در کشور یکی از مشکلات اساسی ما هست.
0
0