۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۳۹۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

نمایندگان مجلس باید استکبارستیز باشند

نمایندگان مجلس باید استکبارستیز باشند
استاد حوزه علمیه گفت: اینکه مردم یک نماینده شجاع و استکبارستیز انتخاب کنند یک شعار سیاسی و انقلابی نیست بلکه منشی معنوی و عرفانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در طول تاریخ دو تصور در رابطه با دین وجود داشته  است، یک تصور دین را فردی و تصور دیگر دین را جامع و اجتماعی می داند.

وی ادامه داد: دین صرفا تنظیم کننده رابطه انسان با خدا نیست بلکه دین دستورات جامعی دارد که رابطه انسان با خود، دیگران و حتی با دشمنان را تنظیم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به آیات الهی مبنی براینکه پاداش احسان چیزی جز احسان نیست، اظهار داشت: انسان اگر نسبت به خداوند احسان داشته باشد آیا پروردگار پاداش آن احسان را با احسان جبران نمی کند؟ خدمت به مردم موجب رضایت الهی و به نوعی احسان به پروردگار است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسائل اجتماعی عارفانه‌ترین و معنوی‌ترین معارف دین هستند، ابراز کرد: بر این اساس است که گفته شده مسؤولان و مدیران صالح و عادل نزدیک‌ترین افراد به رسول خدا هستند.

وی افزود: انسان با یک انتخاب خوب می تواند به اجتماع و جامعه جهانی خدمت کند زمانی که یک نفر به مدیر عادل رای می دهد در همه خدمت های او شریک می شود؛ پست‌ترین افراد کسانی هستند که توانایی مسؤولیتی را نداشته باشد اما به خاطر حب دنیا و شهرت آن مسؤولیت را اخذ کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: انتخاب اصلح جزء دین ما است اگر دین درست آموزش داده شود انتخاب ها در مدار دین انجام می شود و افراد نسبت به وظایف فردی و اجتماعی غافل نمی شوند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سیاست عرصه معنویت و عرفان است، اظهار داشت: اگر مسؤولان کشور همانند سردار سلیمانی سیم‌شان به خدا و معنویت وصل بود ما امروز شاهد این همه مشکلات نبودیم؛ مشکلات کشور مایه آبروریزی و ناشی از بی تقوایی مسؤولان است.

وی ادامه داد: امروز برخی نامزدهای انتخاباتی در توهم محبوبیت بیشتر خواستار کناره گیری بعضی دیگر از نامزدها هستند؟ آیا این افراد مجلس بروند می توانند برای مردم کار کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در اهمیت کفر به طاغوت، ابراز کرد: کسی که کفر به طاغوت داشته باشد ایمانش در معرض آسیب قرار نمی گیرد؛ انسان مومن عبد و ذلیل طاغوت نمی شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کفر به طاغوت مهمتر از ایمان داشتن به خداوند است چرا که با قدرت ایمان به خداوند است که انسان می تواند کفر به طاغوت داشته باشد.

وی افزود: مومنی که کفر به طاغوت ندارد در کنار ایمان به خدا به کدخدا نیز امیدوار است؛ طبق صریح آیات الهی چنین فردی در قیامت با طواغیت مجازات می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید براینکه نمایندگان مجلس باید استکبار ستیز باشند، ابراز کرد: اینکه مردم یک نماینده شجاع و استکبارستیز انتخاب کنند یک شعار سیاسی و انقلابی نیست بلکه منشی معنوی و عرفانی است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است، اظهار داشت: انسان همه اعمالش را باید برای خداوند انجام دهد شرکت کنندگان در انتخابات اگر بخواهند برای خدا رای دهند چشم و گوش بسته رای نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ولایتمدار بود، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) ۴۰ شب پشت درب خانه انصار و مهاجر رفتند و آنان را به حمایت از ولایت دعوت کردند آیا امروز انقلابیون برای انتخاب اصلح اقدام به دعوت چهره به چهره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه در دین اسلام عافیت طلبی مردود است، گفت: اگر عزم حضرت زهرا(س) و نیت امام حسین(ع) نبود به طور قطع اسلام نابود شده بود در عزم و‌ نیت نباید انسان به دنبال نتیجه زودبازده باشد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات