۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۳۹۵۵۲
امام جمعه نجف اشرف:

شهید سلیمانی یک امت بود

شهید سلیمانی یک امت بود
امام جمعه نجف اشرف بیان کرد که شهید قاسم سلیمانی، یک امت بود و تواضع و اخلاق بسیار خوبی داشت.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی بیان داشت که شهید سلیمانی یک امت در قالب یک انسان بود که از اخلاق و تواضع بسیار بالایی برخوردار بود و هموار لبخند بر لبانشان جریان داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فضائل اخلاقی شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار یک فرد جهادگر بود که همه چیز را در راستای جهاد و مقاومت رها ساخت و به شهادت عشق می ورزید و در آخر آن را بدست آورد و خونش با خون دوستش یعنی قاسم سلیمانی ممزوج شد.

امام جمعه نجف اشرف، چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: مردم ایران با رهبری یک مرجعیت دینی توانستند که انقلاب را به پیروزی برسانند و این مساله به این معناست که دین توانایی رهبری امت را دارد و می تواند مردم را به آزادی برساند.

وی به آخرین رویدادهای عراق اشاره کرد و گفت: عراق توانست که طی سال های اخیر همه مشکلات را پشت سر قرار دهد و از بحرانی سیاسی و نظامی نظیر انواع فتنه های میان شیعی و سنی و جریان های تروریستی عبور کند.

حجت الاسلام قبانجی تاکید کرد که عراق توانست جریان سیاسی خود را با اراده مردم و توصیه های مرجعیت دینی حفظ کند و بر ثبات و استقلال امت خود در خلال انتخابات و قانون عدم تبعیت از غیر همان طور که مرجعیت دینی بر حفظ حق حاکمیت و استقلال تاکید کند.

وی ادامه داد: عراق توانسته است که در برابر هیمنه ایالات متحده آمریکا بایستد و میلیون ها تن از مردم این کشور فریاد (کلا، کلا، آمریکا) سر دادند و پارلمان نیز با اکثریت آرا بر اخراج نیروهای اجنبی از عراق تاکید کردند.

امام جمعه نجف در پایان گفت که خون های شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، وجدان امت اسلامی را بیدار کرد و در حالی که استکبار جهانی خواستار تفرقه آنان بود، موجب وحدت کلمه امت شد.

ارسال نظرات