۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۳۹۵۵۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انتخابات مجلس خبرگان مهم‌ترین انتخابات کشور است

انتخابات مجلس خبرگان مهم‌ترین انتخابات کشور است
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت بیشتر انتخابات خبرگان رهبری، این انتخابات را با توجه به جایگاه آن، مهم‌تر دانست و خواستار اهتمام ویژه مردم به این انتخابات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، همچون چند هفته اخیر انتخابات و ویژگی‌های یک انتخاب اصلح به‌ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری را محوریت خطبه‌های خود قرار داد.

وی همچنین با اشاره به اربعین شهادت سردار سلیمانی از خانواده‌ها خواست تا مکتب حاج قاسم را برای فرزندانشان ترسیم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خطبه‌های نخست نماز جمعه بجنورد، با اشاره به اهمیت ولایت‌فقیه در جامعه، به نقش بی‌بدیل رهبری در نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: ولی‌فقیه موجب استحکام و انسجام جامعه دینی بوده و در این جامعه رهبری محور است.

وی با اشاره به وظیفه متقابل مردم بر حاکم و حاکم بر مردم، خیرخواهی دوطرفه را ازجمله این وظایف دانست و گفت: باید مردم و رهبران جامعه دینی ناصح یکدیگر باشند؛ زیرا نظام سیاسی اسلام بر تناصح استوار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی وفاداری به بیعت و التزام عملی به ولی‌فقیه را از دیگر مسؤولیت‌های مردم نسبت به رهبر دانست و گفت: درواقع مشارکت حاکمیت و مردم در کنار هم برنامه‌های مختلف را به پیش می‌برد؛ ازاین‌رو باید حمایت دوطرفه و دوسویه باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آفت‌های مدیریتی و سیاسی و اجتماعی ضعف در خیرخواهی دوسویه و تناصح، اظهار کرد: به فرموده امام علی (ع) اگر می‌خواهید ملک باقی بماند باید مردم و رهبران از همدیگر حمایت دوسویه داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مردم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، گفت: اگر مسؤولان و مردم باهم بوده و در مقابل دشمن مشترک وحدت همگانی داشته باشند، این باهم بودن دشمن را به عقب می‌راند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت بیشتر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این انتخابات را با توجه به جایگاه آن، مهم‌تر از دیگر انتخابات دانست.

وی با تأکید بر اینکه باید در گزینش کسانی که به مجلس خبرگان می‌روند دقت نظر داشته باشیم، افزود: نمایندگان خبرگان وظیفه مهم حمایت و حراست از رهبری مردم را بر عهده دارند؛ ازاین‌رو باید بدانیم چه کسانی را برای این مجلس انتخاب کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات