۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۳۹۵۶۹
امام جمعه شیراز:

تبلیغات باید معقول باشد| کاندیدایی که بیشتر خرج می‌کند کمتر رای می آورد

تبلیغات باید معقول باشد| کاندیدایی که بیشتر خرج می‌کند کمتر رای می آورد
امام جمعه موقت شیراز گفت: حضور حداکثری و برگزیدن افراد اصلح، ۲ موضوع جدی است که همه باید در انتخابات مجلس به آن توجه کافی را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه نماز با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت چهلم شهادت سردار سلیمانی، به بیانی بخشی از ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا(س) اشاره داشت.

وی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به فرازهایی از وصیت شهید سلیمانی اشاره و بر لزوم مطالعه و دقت در آن تاکید کرد و اظهارداشت: مسئولان در مقابل خون شهید سلیمانی و دیگر شهدای نظام و انقلاب اسلامی مسئول هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوم اسفندماه و لزوم در نظر گرفتن معیارهای بیان شده از سوی رهبری، ایمان، انقلابی بودن، شجاعت و عمل به وظیفه نمایندگی در مقابله با هر تخلفی از سوی هر فرد و مسئولی، افزود: نماینده باید در مقابل کوچکترین انحراف‌ها هم شجاعانه بایستد؛ وچنانچه مشاهده کرد، مسئولی در هر جایگاه تخلفی را انجام داد، آن را فریاد بزند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: همه نظاره گر بودید که از نمایندگان مجلس کنونی چند نفر رد صلاحیت شدند؛ ما البته از شورای نگهبان به واسطه انجام وظیفه قانونی‌اش، قدردانی می‌کنیم، اما شما مردم به این هم اکتفا نکنید، اگر فردی را کاملا می‌شناسید، انتخاب کنید اگر نه حتما از دیگرانی که اطلاع دارند سئوال کنید.

وی با بیان اینکه خداوند تاکید دارد که امانت را دست اهل آن بسپارید، نه به دزد و مال حرام خور و بی نماز زیرا در روز قیامت باید پاسخگو باشید، اضافه کرد: در انتخابات پیش رو، اول حضور پررنگ و با صلابت پای صندوق‌های رای اهمیت دارد، این حضور تیری خواهد بود بر قلب دشمنان، روز جمعه همه باید بیایند، حتی اگر در میان کاندیداهای متعددی که تایید شده‌اند تنها یک نفر را بشناسند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بعد از حضور موثر پای صندوق‌های رای، انتخاب فرد اصلح بسیار اهمیت دارد، خطاب به کاندیداها بیان کرد: هر کاندیدایی که بریز و بپاش بیشتری دارد، مشکل ساز است؛ تبلیغات باید معقول باشد، خرج‌های میلیاردی تبلیغاتی را فرد در صورت انتخاب شدن چگونه می‌خواهد پس بدهد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با تصریح اینکه کاندیداهایی که بیشتر خرج می‌کنند کمتر رای خواهند آورد، عنوان کرد: کاندیداها از تخریب افراد باید پرهیز کنند، آنان باید اثباتی عمل کرده و نقاط قوت خود را بگویند و کاری به دیگران نداشته باشند.

وی همچنین عملکرد دولت در تکمیل و افتتاح پروژه‌های دهه فجر را خوب و قابل قدردانی ارزیابی و متذکر شد: کارهای زیادی انجام می‌شود و باید در قبال این اقدامات با انصاف باشیم؛ اما مسئولان بدانند این جمعیت که ۲۲ بهمن به خیابان آمدند، به معنای آن نبود که مشکلی وجود ندارد و گلایه مند نیستند.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید براینکه تورم یکی از مشکلات جدی کشور به شمار می‌رود، گفت: مسئولان می‌گویند تورم پائین آمده حال آنکه شاخص‌هایی نظیر مسکن، ارزاق عمومی، طلا، ارزش پول ملی و قیمت خودرو، این موضوع را تایید نمی‌کند؛ قیمت‌ها در تمام زمینه‌ها چند برابر شده و این همان تورم است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه مشاوران در ارائه مشاوره و گزارش به رئیس جمهور درست عمل نمی کنند، ادامه داد: مردم تاکید دارند، در عین حال که از انقلاب دفاع و در انتخابات شرکت می کنیم، اما باید دولت هم متوجه مشکلات باشد و آنها را حل کند.

وی از دولت درخواست کرد که در یکسال و اندی باقیمانده، تلاش خود را به رفع مشکلات اقتصادی و کاستی‌هایی که مردم را گلایه مند کرده است، همت گمارد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات