۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۳۹۵۷۱
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور عراق:

ایرانی‌ها درمشکلات کنار عراق ایستاده اند|تاخروج آمریکایی‌ها آرام نمی‌گیریم

ایرانی‌ها درمشکلات کنار عراق ایستاده اند|تاخروج آمریکایی‌ها آرام نمی‌گیریم
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور عراق گفت: تا انتقام شهدا را نگیریم راحت نخواهیم شد، تا خروج کامل آمریکایی‌ها آرام نمی‌گیریم و این دین عراق به سردار سلیمانی است.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام سید حمید حسینی شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان ابراز داشت: یکی از دستاوردهای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تشکیل حشد سیاسی است چرا که عراق جرات نداشت در مقابل آمریکا قد علم کند، اما به برکت همت، شجاعت و رشادت سردار حاج قاسم سلیمانی اکنون عراق بیش از ۱۵۰ نماینده مقاوم دارد.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق خاطرنشان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خدمات ارزنده‌ای به ملت عراق عرضه داشت که سه دستاورد مهم و شاخص است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در کنار تأسیس حشد سیاسی، تاسیس حشدالشعبی به عنوان نیروی امنیتی و نظامی در عراق با ۱۶۰ هزار نفر از مردم عراق از دیگر دستاوردهای مهم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ۱۲۰ موسسه رسانه‌ای در عراق به نام الحشد الاعلانی تاسیس کرد که اکنون این نیروها با ارتش الکترونیک و تبلیغات دشمن مبارزه می‌کنند و هزاران نفر در حشد مشغول فعالیت هستند.

این فرمانده حشدالشعبی بیان کرد: روزگاری جنوب لبنان از مناطق ناامن و درگیر با دشمنان بود که اکنون با تلاش و جانفشانی شهدای جبهه مقاومت مانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار حسن شاطری به بهترین مناطق قابل زندگی در جنوب لبنان تبدیل شده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شهید به معنای شاهد است و تمام شهدا حاضر، زنده و ناظر هستند و این خصوصیات از فضایل شهید به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: آمریکا قصد داشت اول عراق را تصرف کند و سپس به ایران حمله کند، ولی سردار توانست قانون وضع کند که آمریکا از عراق خارج شود و این موارد تنها گوشه‌ای از توانایی‌های حاج قاسم سلیمانی است.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی غصه‌ای برای آمریکایی‌ها شده بود تا وی را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بر جبهه مقاومت و عراق حق دارد و ما انتقام خون سردار را خواهیم گرفت، اما به دستور فرماندهی کل قوا اقدامی نکردیم، چرا که جمهوری اسلامی ایران خواست اقدام اول را انجام دهد و قدم دوم نوبت ما است و عراق جای آمریکا نیست.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق گفت: اگر انتقام نگیریم راحت نخواهیم بود تا آخرین سرباز آمریکایی خارج نشود، آرام نخواهیم گرفت و این دین عراق به سردار سلیمانی و سردار شاطری است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: ما از ملت ایران متشکریم، در تمام سختی‌ها در کنار مردم عراق بودید و ایستادید.

این فرمانده حشدالشعبی یادآور شد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در محاصره نجف توسط آمریکا در ۱۶ سال پیش، شجاعانه به کمک عراق شتافت.

وی اظهار داشت: آمریکا تصمیم بر تخریب حرم امام علی(ع) داشت و به دنبال تحریم غذا و آرد و نان بود، اما سردار حاج قاسم سلیمانی با لباس مبدل عراقی وارد شد و گفت آمدیم آمریکا را از عراق اخراج کنیم و ما مدیون مردم هستیم.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور عراق و از فرماندهان حشد الشعبی اظهار داشت: ایرانیان همیشه به عنوان زائر در عراق مهمان باشند، عراق دوستدار ملت ایران است، در شرایطی که حاج قاسم شهید شد ایرانیان در فتنه‌ها عراق را تنها نگذارند./977/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات