۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۳۹۵۹۸
دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی خبر داد؛

انصراف یکی دیگر از نامزد‌های خبرگان در خراسان شمالی| ۳ نفر باقی ماندند

انصراف یکی دیگر از نامزد‌های خبرگان در خراسان شمالی| ۳ نفر باقی ماندند
دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: با انصراف حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رجایی اربابی، اکنون سه نامزد برای کسب یک کرسی استان در مجلس خبرگان با هم رقابت دارند.

مهردخت قوپرانلو، دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از انصراف یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری در استان خبر داد و گفت: سعید رجایی اربابی با اعلام انصراف خود به فرمانداری بجنورد، از ادامه انتخابات خبرگان کناره‌گیری کرد.

وی اظهار کرد: روز گذشته حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید رجایی اربابی ازجمله کاندیداهای خراسان شمالی در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری انصراف خود را به فرمانداری بجنورد ارائه داد.

قوپرانلو افزود: با انصراف این کاندیدا، اکنون سه نفر به‌عنوان نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی در جریان رقابت حضور دارند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: غلامرضا فیاضی، یاسر سعادتی و علی محمدی، سه نامزد انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی هستند.

گفتنی است، تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با رقابت نامزدهای انتخاباتی از روز پنجشنبه، بیست و چهارم بهمن‌ماه در استان خراسان شمالی آغاز شده است.

استان خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و از میان ۳۶ نفری که برای نامزدی در این انتخابات داوطلب شده بودند، پس از گذراندن آزمون تخصصی و سنجش توان علمی، صلاحیت پنج تن به تأیید رسید.

بر این اساس «سعید رجایی اربابی، یاسر سعادتی، غلامرضا فیاضی، علی محمدی و منصور مظاهری کرونی» پنج نامزدی بودند که باید برای ورود به مجلس خبرگان رهبری از خراسان شمالی رقابت می‌کردند؛ اما با انصراف دو نامزد، الآن غلامرضا فیاضی، یاسر سعادتی و علی محمدی سه کاندیدایی هستند که برای کسب تک کرسی خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت دارند.

در این میان آیت‌الله فیاضی کاندیدای موردحمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه خراسان شمالی است.

پیش‌تر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از غلامرضا فیاضی، کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی را اعلام کرده بود.

گفتنی است، پس از ارتحال آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در اردیبهشت‌ماه سال 97، کرسی خراسان شمالی در مجلس خبرگان خالی است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات