۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۳۹۵۹۹
استاد حوزه علمیه:

وجود حضرت زهرا مایه برکت محض است

وجود حضرت زهرا مایه برکت محض است
استاد حوزه علمیه گفت: خداوند منان تمامی احوالات و اوقات حضرت زهرا (س) را مایه برکت قرار داده؛ به‌طوری‌که فرزندان آن حضرت ادامه‌دهنده راه امامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، افزود: خداوند در آیه 95 سوره نساء می‌فرماید: «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» و تأکید می‌کند خداوند وعده پاداش نیک داده و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمود: مادرم حضرت زهرا (س) 9 اسم دارد که یکی از آن اسامی حضرت مبارک نام دارد.

وی با اشاره به اسامی حضرت زهرا (س) افزود: اسامی، القاب و کنیه اهل‌بیت (ع) بیانگر شأنی از شئون معصوم یا بیانگر کمالات معصوم (ع) یا اینکه بیانگر یکی از مأموریت‌های معصوم (ع) است.

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی گفت: امام رضا (ع) در پاسخ سؤال سائل که علت مکنا شدن رسول خدا (ص) به ابوالقاسم جویا شده بود، فرمود: خداوند منان در شب معراج کنیه ابوالقاسم را برای رسول گرامی اسلام (ص) مکنا نمود به دلیل اینکه رحمت را بین عباد تقسیم می‌کند.

وی افزود: اسامی حضرت زهرا (س) شأنی از شئون حضرت را معرفی می‌کند و مبارکه یک از اسامی حضرت زهرا (س) است که از ماده مبارک است و به معنای رشد و نمو است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: بعضی موارد در این عالم مایه برکت هستند و برکت با کثرت دو کلمه متفاوت است؛ به‌گونه‌ای که بعضی اوقات کثرت وجود دارد ولی در آن برکت وجود ندارد و گاهی اوقات نیز بالعکس؛ یعنی کثرت وجود ندارد واحد است ولی در آن خدا برکت قرار داده، مثل قرآن و صدیقه طاهره (س) که خداوند وجود این بانو را مایه برکت قرار داده است.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند منان تمامی احوالات و اوقات حضرت زهرا (س) را مایه برکت قرار داده؛ به‌طوری‌که فرزندان آن حضرت ادامه‌دهنده راه امامت هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود حضرت زهرا (س) مایه برکت است، افزود: تمامی حالات و زمان‌های حضرت زهرا (س) مایه برکت است و نیز وجود حضرت در کنار امیرالمؤمنین (ع) نیز مایه برکت است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات