۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۳۹۷۷۴
یادداشت؛

دشمن با حلال‌زادگی مردم مشکل دارد

دشمن با حلال‌زادگی مردم مشکل دارد
یک از زمینه‌های بروز انقلاب وجود عنصر حلال‌زادگی است و بروز حقیقی این مسئله در بستر ازدواج تحقق می‌یابد و منجر به تولد کوچک‌ترین ساختار اجتماعی یعنی خانواده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی ایران همچون انقلاب انبیاء علیه ظلم و کفر، حاصل اتحاد دو عنصر رهبری و اقبال مردمی است، حمایت و توجه عمومی مسلمانان به اسلام و انقلاب نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت.

یک از زمینه‌های بروز انقلاب اسلامی در ایران وجود عنصر حلال زادگی بود. حلال زادگی که بروز حقیقی آن در بستر ازدواج یا نکاح تحقق می‌یابد و منجر به تولد کوچک‌ترین ساختار اجتماعی یعنی خانواده می‌شود. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که ملاک در حلال‌زادگی و حرام‌زادگی، ازدواج و خانواده است نه اسلام و کفر. چرا که در روایات هم داریم که «کل ُّ قومِ یعرفون َ النکاح من السفاح» یعنی هر قومی تفاوت میان فحشا و نکاح را می‌فهمد.

 

یادداشت/ برکات انقلاب در نعمت حلال زادگی

 

خانواده به معنی واقعی در اسلام ثمره ازدواج و نتیجه آن حلال‌زادگی خواهد بود. خانواده به عنوان سلول بدن جامعه اسلامی است و سلامت آن، سلامت بدنه جامعه را تضمین خواهد نمود. فضایی که کار و تلاش برای استحکام و بقای آن عبادت و جهاد «فی سبیل الله» است.

حلال‌زادگی ثمره تشکیل خانواده است

وقتی به روایات و مبانی اسلامی در بعد اجتماع رجوع می‌کنیم، خانواده و تشکیل خانواده که حلال زادگی ثمره آن است، از جایگاه ویژه‌ای در نظام تربیتی و تولید انسان تراز جامعه اسلامی دارد. در واقع خانواده محل پی‌ریزی شخصیت و هویت صحیح فرزند است و او هویت ملی و مذهبی خود را از همین جایگاه کسب می‌کند.

در یک خانواده اسلامی به دلیل ایمان به خدا و معتقد بودن به دین الهی، به طور خودجوش و با اندک توجه والدین خودشناسی، هدف زندگی و مسئولیت پذیری در وجود فرزند نهادینه می‌شود. شخصی که در چنین محیط پاکی رشد یابد در هنگام رسیدن به سن بلوغ، مستقل و دارای هویت است، می‌داند که کیست، چه نقش و جایگاهی در جامعه دارد. همان مفاهیمی که خانواده‌های دهه چهل و پنجاه به فرزندان خود انتقال دادند.

در حقیقت حلال زادگی و خانواده مفاهیم و بار معنایی بسیاری مثل: پاکی نسل، تعهد، مسئولیت پذیری، وفاداری، هدف و کمال را با خود یدک می‌کشند؛ در مقابل حرامزادگی یا زنا مفاهیم چون؛ اباحه‌گری، بی‌مسئولیتی، ولنگاری، هرج و مرج، فساد و ظلم را به ارمغان می‌آورد. چیزی که جامعه غربی هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کند و باعث شده تا جامعه غربی روز به روز بی‌هویت‌تر و فاسدتر شود.

نیمی از اروپا حرام زاده هستند

طبق آمار رسمی دو مرکز (IFS) و (STI) که تحت پوشش سازمان ملل فعالیت می‌کنند، یک سوم کودکان قاره اروپا فرزند نامشروع هستند. طبق آمار این نهادهای بین‌المللی در سال 2014، 41 درصد مردم آمریکا، 57 درصد فرانسه، 48 درصد انگلستان و 54 درصد سوئد حرام زاده بوده و از راهی غیر از ازدواج متولد شده‌اند.1

دنیای غرب و جریان استکبار دریافته‌اند که مهمترین عامل موفقیت انقلاب اسلامی و استقامت آن، عنصر خانواده است. بنابراین تمام تلاش خود را در جهت نابودی این عنصر مهم حیات اجتماعی به کار می‌برد. یکی از ابزار مهم غرب و استکبار رسانه است. آنان در فیلم‌های خود روابط آزاد، زنازادگی، همجنس بازی و اباحه گری به معنی واقعی کلمه را ترویج می‌کنند و آن را کاملاً طبیعی و موجّه نشان می‌دهند.

مطرح کردن ازدواج سفید، حمایت و راه اندازی جریان های تند فمنیستی، ترویج و گسترش صنعت پُرن، حمایت از همجنس بازی و روابط آزاد و نامشروع به بهانه حقوق بشر و.... همگی در جهت تخریب و نابودی نهاد مقدس، مهم و تأثیر گذار خانواده است که اساس آن حلال زادگی است.

راهی که غرب رفت و سرانجام در تلاش برای اصلاح و بازگشت از آن مسیر است، قطعا اشتباهات زیادی دارد و تقلید کورکورانه از این مسائل تنها نتیجه‌اش تکرار تاریخ می‌باشد و غرب‌زدگان همواره مردم را بر مسیر اشتباهی هدایت می‌کنند که تنها عقلای قوم و با زبان مبارزه می‌توانند مسیر را سالم‌سازی نمایند. /882/ 703/

مرتضی کرامتی، طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم

پی‌نوشت:

1 – https://tn.ai/1244842

2- فصلنامه پژوهش‌های اجتماعی اسلامی، نقش خانواده در تکوین هویت فردی فرزندان با تأکید بر آموزه‌های دینی، پیروزفر، سهیلا، حسین محمدآباد، سیدعلی اصغر، زمستان 1395، شماره 111، ص 94-71.

ارسال نظرات