۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۳۹۸۱۶
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

پشتیبانی از نظام و حکومت اسلامی وظیفه مهم طلاب و روحانیت است

پشتیبانی از نظام و حکومت اسلامی وظیفه مهم طلاب و روحانیت است
سرپرست حوزه علمیه لرستان گفت: روحانیت و طلاب باید از نظام اسلامی حمایت کنند و برای خدمت به مردم به عرصه قضایی و اجرایی ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، صبح امروز در جشن عمامه گذاری طلاب لرستانی در بیت امام جمعه خرم آباد، گفت: کسب معارف دین و اهل بیت(ع) و تبلیغ وظیفه خطیر طلاب و روحانیت است.

وی خطاب به طلابی که امروز به لباس روحانیت معمم می شوند، افزود: طلبه باید از امروز با قوت بیشتری در انجام رسالتی که در مسیر طلبگی بر دوش دارد قدم بردارد.

حجت الاسلام موسوی مهم ترین وظیفه طلبه را دفاع، حمایت و پشتیبانی از نظام و حکومت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: طلبه باید در برابر نظامی که خون های مقدس و فراوانی برای آن ریخته شده است، احساس مسؤولیت کند.

وی به گوشه ای از وصیت نامه شهید سلیمانی خطاب به علما اشاره کرد و ادامه داد: سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش های آن که شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده اید و زحمت کشیده اید، از بین می‌رود.

سرپرست حوزه علمیه لرستان بیان کرد: وصیت نامه شهید سلیمانی این است که راه صحیح حمایت بدون ملاحظه از انقلاب است.

وی با بیان اینکه وصیت نامه آخرین و مهم ترین حرف است، اظهار داشت: در عمل به آن رسالت خطیری بر دوش داریم و در دفاع از نظام اسلامی، مکتب ولایت و پیروی از ولایت فقیه باید پیشگام بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرموده امام راحل که حوزه و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز جامعه را در دست داشته باشد، گفت: حوزه و روحانیت باید همیشه یک قدم جلوتر باشند.

وی خطاب به طلاب افزود: روحانیان، علما و طلاب باید کار قضایی و اجرایی را امری مقدس و الهی بدانند و برای اجرای حکم خدا مشغول به فعالیت شوند.

وی اظهار داشت: اگر طلبه ای منصبی را خالی ببیند و به بهانه درس مسؤولیتی نپذیرد در پیشگاه الهی مواخذه می شوند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: طلبه پس از تحصیل و فراگیری علوم دینی و مهذب شدن نباید نظام اسلامی را تنها بگذارد، نظامی که بر آمده از خون شهدا است و با ورود به عرصه های مختلف باید به مردم و جامعه خدمت کرد./9451/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات