۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۳۹۸۲۸
آیت الله غروی:

مدافع ارزش ها باشیم| در راه دفاع از انقلاب مسائل شخصی را کنار بگذاریم

مدافع ارزش ها باشیم| در راه دفاع از انقلاب مسائل شخصی را کنار بگذاریم
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: محور انقلابی بودن این است که فرد برای انقلاب خطر بکند یعنی در راه دفاع از انقلاب مسائل شخصی را نبیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ظهر امروز در جشن تلبس طلاب که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری، گفت: مقام نورانیت حضرت فاطمه برای احدی قابل فهم نیست.

وی افزود: اهل بیت واسطه فیض هستند، ابن بانوی بزرگ اسلام جایگاهی استثنایی دارند، مقام حضرت فاطمه(س) مقامی والا بوده و برای همه انسان ها اسوه و الگو هستند.

آیت الله غروی با اشاره به روایتی افزود: عالم باید با علمش زندگی کند، جایگاه عالمی که به علمش عمل می کند  همچون حرمت شهدا و صدیقین است.

وی با تأکید بر اینکه در دوران جوانی در پی کسب علم و تهذیب نفس باشیم چراکه در سنین بالا تهذیب تفس و خودسازی کاری دشوار است، اظهار داشت: در زمینه علمی و عملی باید از آغاز تلاش کنیم و راه و رسم شنا را در جوانی بیاموزیم تا در اقیانوس جامعه خطری ما را تهدید نکند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در نوجوانی و جوانی انسان موفق تر است و باید خودسازی و کسب علم را مدیریت کند تا در آینده به درد مردم بخورد.

وی خطاب به طلاب افزود: اکنون که لباس روحانیت را بر تن کردیم وظیفه ما سنگین تر می شود، روحانی که معمم باشد در بین مردم جایگاه خاصی دارد، بنابراین باید به رسم و رسوم این لباس پایبند باشیم.

آیت الله غروی ادامه داد: باید آراستگی ظاهری را حفظ کنیم، در خانه خویش و بین اقوام و خویشان باید بتوانیم نقش خود را ایفا کنیم و بالاترین نقش نیز این است که خوب عمل کنیم و عالمانه برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه یک فرد و طلبه انقلابی واقعی زمانی می تواند دیگران را بسازد که ادب و رفتارش برای دیگران الگو باشد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما اسلامی است و باید پای ارزش های اسلامی درست بایستیم و طوری عمل کنیم که تأثیرگذار باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: محور انقلابی بودن این است که فرد برای انقلاب خطر بکند یعنی در راه دفاع از انقلاب مسائل شخصی را نبیند.

وی تصریح کرد: یک طلبه باید اخلاق و رفتار خویش را ارتقا بخشد و برخورد عالمانه، آمیخته با تقوا و به دور از غیبت باشد و عالمی که عامل باشد بر دیگران اثر می گذارد.

آیت الله غروی رعایت حقوق افراد و معاشرت و همزیستی درست، زیرک بودن و داشتن بصیرت را از دیگر ویژگی هایی عنوان کرد که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد طلبه باید اخلاقی و آمیخته با تقوا و تغافل باشد به طوری که بتوانیم افراد را تحمل کنیم، افزود: فرد پس از معمم شدن طوری عمل کند که برای مردم از نظر ظاهر قابل فهم باشد و راه خود را نیز به خوبی پیش بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: طلاب باید در همه زمینه ها عزت نفس خود را حفظ و تقویت بخشند./9451/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات