۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۳۹۹۵۴

جزئیات و محورهای همایش مقاومت از منظر قرآن کریم

جزئیات و محورهای همایش مقاومت از منظر قرآن کریم
رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جزئیات و محورهای همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری همایش مقاومت از منظر قرآن کریم از سوی دفتر تبلیغات گفت: علت پیدایش این همایش این بود که روزی برخی از رزمندگان از ما درخواست کردند که کتابی درباره اهمیت و جایگاه مقاومت در اختیار آنان قرار دهیم اما کتاب خاصی نداشتیم و به فکر افتادیم در این زمینه کار کنیم.

وی افزود: به همین دلیل پیشنهاد برگزاری همایش مقاومت از منظر قرآن کریم را به دفتر تبلیغات دادیم و تصویب شد و الحمدلله تا کنون در محورهای همایش مقالات بسیار خوبی آمده و نشست های خوبی برگزار شده است.

دبیر همایش مقاومت از منظر قرآن کریم اظهار داشت: یکی از محورهای همایش مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم و بحث مبانی سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و فقهی است، مرحله دوم مربوط به الگوهای مقاومت است که در این زمینه شاخص های الگو و این که الگوهای مقاومت چه کسانی هستند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: محور دیگر دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم است، چالش های مقاومت از منظر قرآن کریم و گفتمان سازی مقاومت از منظر قرآن کریم از دیگر محورهای همایش محسوب می شود، بعد از اعلام فراخوان 145 مقاله ارسال شد که از این تعداد 122 مقاله را پذیرش کردیم و از نظر علمی جایگاه خوبی دارند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم ابراز داشت: ما بحمدالله پشتیبانی نرم افزاری مقاومت از نگاه قرآن را فراهم کرده ایم تا در اختیار جهان اسلام هم قرار دهیم، ما نگاه تقریبی هم به مقاومت داشتیم تا بتوانیم هماهنگی جامع در جهان اسلام از نظر مقاومت به وجود بیاوریم و زبان قرآن را به این دلیل انتخاب کردیم که بین امت اسلام مشترک است و دیدگاه تکفیری و داعشی را نفی می کند.

وی عنوان کرد: 11 نشست علمی در این زمینه در مشهد، کردستان و شهرهای دیگر برگزار شده و موضوعات عالمانه ای پیگیری شده که ان شاءالله ارائه خواهد شد، کلیپ و دو ویژه نامه هم تهیه شده که منتشر خواهد شد./ج

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات