۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۹۹۷۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اهتمام به مساجد در نظام اسلامی به‌منزله روش و سبک حاکمیت دینی است + فیلم

اهتمام به مساجد در نظام اسلامی به‌منزله روش و سبک حاکمیت دینی است + فیلم
امام‌جمعه بجنورد گفت: مساجد پیش از انقلاب هم سنگر بودند؛ اما بعد از انقلاب به‌عنوان یک روش و سبک حاکمیت دینی به مساجد ما اهتمام بیشتری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم معارفه قائم‌مقام جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، به تبیین نقش و جایگاه ویژه مساجد در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی و نیز نقش این اماکن مقدس در نظام و انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که رابطه تنگاتنگی با انقلاب اسلامی داشت و دارد مسجد است، اظهار کرد: پیش از انقلاب پایگاهی که در آن می‌توانستیم سخن از انقلاب و اسلام و امام بزنیم مساجد بود و همین مساجد بستر مناسبی برای گسترش اندیشه‌های ناب امام راحل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قبل از انقلاب اعلامیه‌ها در همین مساجد تکثیر شده و به دست مردم می‌رسید و خطبایی که شجاع و نترس بودند بالای همین منابر مردم را بصیرت داده و روشن گری می‌کردند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: درواقع قبل از انقلاب ما تنها پایگاهی که می‌توانستیم در آن حرف از امام و اسلام مطرح کنیم همین مساجد بود و این پایگاه مردمی باعث گسترش اندیشه امام شد.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: قبل از انقلاب مساجد ما سنگر بود ولی بعد از انقلاب با فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر است سنگرها را پر کنید، به‌عنوان یک روش و سبک حاکمیت دینی به مساجد ما اهتمام بیشتری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: به‌ویژه بعد از پیام‌های متعددی که رهبری در مناسبت‌های گوناگون و به‌ویژه در اجلاس‌های نماز راجع به مسجد دادند، مسجد در نظام اسلامی جایگاه ویژه‌تری یافت.

وی افزود: رهبری در پیام خود به اجلاس نوزدهم نماز، دوگانه‌های مسجد را به زیبایی برشمرده و نقش مسجد را در این دوگانه‌های به‌هم‌پیوسته به‌صورت برجسته مطرح کرده‌اند؛ ازاین‌رو باید متولیان مساجد اهتمام ویژه‌ای به موارد مطروحه در این پیام داشته باشند./9314/پ310/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات