۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۴۰۰۷۳
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا خمینی شهر:

پاسخگویی به شبهات و توجه به نیازهای جامعه از ویژگی‌های حوزه انقلابی است

پاسخگویی به شبهات و توجه به نیازهای جامعه از ویژگی‌های حوزه انقلابی است
حاتم با اشاره به ضرورت تقویت بنیه علمی طلاب در عرصه مبانی انقلاب اسلامی، گفت: طلاب باید آموزش‌های لازم در خصوص انقلاب اسلامی و مبانی انقلاب را در حوزه دریافت کنند.

صدیقه حاتم مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه برای شناخت حوزه انقلابی نخست باید به کلام رهبر معظم انقلاب توجه کنیم، گفت: ایشان تفقه و شناخت دین، آگاهی از مسائل روز، و عملیاتی سازی را از شاخصه های حوزه انقلابی می دانند و اشاره می کنند که انقلابی بودن این نیست که کار افراطی کنیم.

 وی در ادامه افزود: منظور از انقلابی بودن این است که دین را خوب بشناسیم و تفکر راهبردی برای رسیدن به آن اهداف و عدم تبعیت از استکبار جهانی و بصیرت داشته باشیم و باید همواره در صحنه باشیم. پس با توجه به سخنان رهبری وظیفه طلاب در درجه اول شناخت دین و بعد از آن توجه به مسائل روز می باشد.

بصیرت افزایی از نیازهای ضروری حوزه علمیه است

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا خمینی شهر با بیان اینکه طلاب در حوزه های علمیه باید دشمن شناسی و درس مقابله با دشمنان را بیاموزند، تصریح کرد: بنابر این بصیرت افزایی از اساسی ترین کار در حوزه ها می باشد و در صورتی می توان حوزه انقلابی داشته باشیم که حساسیت های انقلابی به طلاب آموخته شود و آنها را به سوی ولایت فقیه سوق دهند.

حاتمی قرار دادن طلاب در ریل انقلابی گری‌ را وظیفه مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: پس از تأکیدات رهبری مبنی بر ضرورت انقلابی بودن و تحقق حوزه انقلابی تا حدی حوزه ها روی شاخصه های انقلابی بودن کار کرده اند ولی هنوز خیلی جای کار دارد، طلاب باید همزمان با تحصیل خود و اهمیت دادن به رشد علمی تهذیبی به مسائل روز کشور و جهان نیز بیشتر توجه نموده و به فرمایشات رهبر انقلاب هم توجه ویژه ای داشته باشند ضمن اینکه باید مراقبت کنند تا به جریان های سیاسی ورود نکنند.

وی در ادامه افزود: برای تحقق حوزه انقلابی باید حوزه علمیه تولید علم نموده و به تقویت دانش توجه داشته باشد و توجه  کافی به کیفیت آموزش شود نه به کمیت آن، واحدهای زیاد درسی این هدف را تأمین نمی کند بلکه حوزه باید طلاب دین شناس بار آورد البته به شرط آن که طلاب فرصت تحقیق و بررسی و فعالیت پژوهشی داشته باشند.

دین شناسی لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه است

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا خمینی شهر خاطرنشان کرد: تنها کسانی می توانند در باب نظام اقتصادی، مدیریتی، مسائل جنگ و صلح، مسائل تربیتی و مسائل فراوان دیگر که جامعه به آن نیاز دارد نظر و دیدگاه اسلام را ارائه دهند که متخصص دینی باشند و دین را بشناسند لذا اگر علمای دین نتوانند نظریه پردازی های اسلامی داشته باشند، نظریه پردازی های غربی و غیر دینی که هیچ سنخیتی با انقلابی بودن ما ندارد روی کار آمده و غلبه می کند.

حاتمی مثاله با شبهات را از مهمترین وظایف حوزه علمیه انقلاب قلمداد کرد و گفت: شبهات دینی، سیاسی، اعتقادی و معرفتی در متن جامعه از طریق رسانه‌های دشمن تزریق می شود به ویژه در میان جوانان این شبهات رواج دارد و هدف از این کار از بین بردن پشتوانه های انسانی نظام مقدس اسلامی است لذا برطرف کردن این شبهه‌ها کار روحانیون انقلابی است که در همین حوزه ها باید با تعلیم و آموزش هدفمند و روشمند رشد کنند.

وی با بیان اینکه امروز بر همه روشن است انقلابی بودن حوزه جزء ضروریات است، تصریح کرد: این حوزه است که می‌تواند از دستاوردهای انقلاب محافظت کند، انقلابی که طلاب و روحانیون در به پیروزی رسیدن آن زحمات بسیاری کشیده اند و در حال حاضر نیز این دغدغه در حوزه‌های علمیه به چشم می خورد ولی بازنیازمند فعالیت‌های جدی و ویژه‌ای در این خصوص هستیم و باید در حوزه های علمیه بیشتر بصیرت افزایی صورت پذیرد و طلاب بیشتر با اهداف انقلاب اسلامی و مبانی آن از طریق واحدهای درسی آشنا شوند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات