۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۴۰۲۰۸
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

مجلس نقش محوری در اقتدار کشور دارد | مجلسی در تراز انقلاب تشکیل دهیم

مجلس نقش محوری در اقتدار کشور دارد | مجلسی در تراز انقلاب تشکیل دهیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجلس نقش محوری در اقتدار کشور دارد، گفت: شرکت در انتخابات به مثابه تعیین سرنوشت کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه شنبه شب در همایش بزرگ ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که شرکت در انتخابات به مثابه تعیین سرنوشت کشور است، گفت: طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی «مجلس در رأس امور است» و ما اگر به این سخن عنایت داشته باشیم بدون شک نسبت به شرکت در انتخابات و تلاش برای ساختن مجلسی انقلابی احساس مسؤولیت خواهیم کرد.

وی به بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس در روند انتصاب وزرا نقش جدی دارد و می تواند هنگام مشاهده تخلفات از سوی وزیران آنها را به مجلس کشانده و مورد سؤال قرار دهد و از این طریق مشکلات جامعه را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینکه مجلس نقش محوری در اقتدار کشور دارد، خاطرنشان کرد: مجلسی ها با یک نشست و برخاست ساده می توانند کشور را به سوی تسلیم شدن و یا مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن سوق دهد، بنابراین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده اسبق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیان کرد: اگر در انتخاب هایمان دقت کنیم و با تفکر و تعقل رأی دهیم، بدون شک مسؤولانی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی به عرصه های مدیریتی راهی خواهیم کرد.

وی با انتقاد از سخنان برخی مسؤولان در زمینه انتصابات خواندن انتخابات، عنوان کرد: برخی مسؤولان انتخابات را تشریفاتی می دانند، در حالی که همه مردم می دانند انتخابات به صورت مردمی و در نهایت سلامت انجام می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر اینکه مردم باید نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی را راهی مجلس کنیم، گفت: انتخابات یک مسأله بسیار مهم است و نمی توان آن را ساده گرفت؛ باید تلاش کنیم مجلسی بسازیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بر ضرورت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید و عنوان کرد: دشمنان می خواهند ما در انتخابات حضور پررنگ نداشته باشیم، از این رو باید ثابت کنیم که دشمن در محاسبات خود دچار اشتباه شده است؛ ما نباید از مسأله انتخابات که یک وظیفه و تکلیف الهی است، غفلت ورزیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان امنای امت و حامی ولایت هستند، خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی تمایلی به حضور در انتخابات خبرگان نداشتند، اما اصرارهای بسیاری صورت گرفت تا ایشان پا به عرصه بگذارند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات