۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۴۰۲۰۹
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مسجد قدرتمند پشتیبان مردم و ولایت است

مسجد قدرتمند پشتیبان مردم و ولایت است
حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه مسجد قدرتمند پشتیبان مردم و ولایت است، گفت: اعتماد ملی بزرگ ترین سرمایه مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز عصر در جمع اعضای شورای نواحی مساجد که در سالن همایش های این مرکز برگزار شد، گفت: در طلیعه چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و بعد از 4 دهه تلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره همچنان شاهد طنین انداز بودن کلام امام راحل هستیم.

وی با استناد به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب، ادامه داد: ایشان فرمودند مسجد محلی است که امور باید در آن اداره شود، مساجد مراکز حساسی است که باید مورد توجه باشد، ما پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن را مدیون مساجد هستیم.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه مساجد مهمترین کانون توحیدی است، ابراز کرد: مساجد مهمترین کانون تبلیغ، تدریس و تربیت است باید از این ظرفیت فاخر بهترین بهره ها را برد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه مسجد خاستگاه اصلی مبارزه با ظلم و استکبار است، عنوان کرد: اگر کسی بخواهد با ظلم و ظالم مبارزه کند و در تحقق عدالت بکوشد مهمترین پایگاه مسجد است.

وی افزود: مساجد در صدر اسلام مرکز مسائل سیاسی جامعه و مکانی برای جنگ با شیطان و طاغوت بود؛ امام راحل نسبت به مساجد سکولار که تنها در آن نماز اقامه می شود و به ارزش های دینی و حکومت اسلامی بی اهمیت هستند هشدار می دهند.

حجت الاسلام نوری زاده درباره شاخصه های مساجد موثر، ابراز کرد: مساجد مرکز سیاست اسلام هستند و این جایگاه عظیم مسجد را بیان می کند؛ اینکه برخی می گویند مساجد کارکرد خود را از دست داده و به کانون سالمندان و از کار افتادگان تبدیل شده خبر ندارند مساجد بی شماری در تهران هستند که با حضور پر رنگ جوانان و روحانیان موثر به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های نیک محل فعالیت می کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد رونق بخشی به مساجد را از مهمترین وظایف برشمرد و گفت: مسجد قدرتمند پشتیبان مردم و ولایت است و مهمترین پایگاه برای اسلام، حکومت، تربیت و تعلیم به شمار می رود.

وی کم رونق کردن مساجد را از حربه های دشمنان دانست و اظهار داشت: امروز نقش مساجد نقش بی بدیلی است حدود 25 نهاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم در عرصه مساجد فعالیت می کنند؛ اعتماد ملی بزرگ ترین سرمایه مساجد است.

حجت الاسلام نوری زاده در پایان خاطرنشان کرد: مساجد نقطه اتصال دنیا و آخرت، کانون حفظ دین، محل حفظ امید مردم به اسلام و انقلاب، مرکز تصمیم گیری در سطح اسلام، نقش غیر قابل انکار شکل گیری آن در نظام اسلامی، مهمترین کانون فکری و فرهنگی جامعه و مدرسه انسان سازی است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات