۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۶۴۰۳۶۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت وگو بارسا:

مجلس کارآمد دستگاه اجرایی را تقویت می کند

مجلس کارآمد دستگاه اجرایی را تقویت می کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که مجلس کارآمد می تواند در مسیر تقویت دستگاه های اجرایی کشور حرکت کرده و عامل اقتدار کشور از جهت نظارت بر مسؤولان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات مایه قدرت و اقتدار ملی کشور می شود، گفت: می دانیم که اقتدار آفرینی ملت ایران سبب عقب نشینی دشمن شده و به طور طبیعی بخشی از مشکلات کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تحریم های دشمن و کارشکنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: کارشکنی ها مادامی که در ملت ما احساس قدرت نشود، ادامه خواهد داشت و زمانی این اقدامات با مهر یأس محکوم می شود که دشمن بداند امکان به زانو در آوردن ملت ایران وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات به منزله پشتوانه ای محکم برای مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: مجلسی که از پشتوانه عظیم مردمی و آرای آنها تشکیل شود بدون شک قوی خواهد بود و با اتکا به این پشتوانه محکم با قدرت در مسیر اعتلای کشور ریل گذاری می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری رسالت اصلی نمایندگان مجلس را نظارت بر مسؤولان دانست و ابراز کرد: مجلسی که از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار باشد به آسانی می تواند این وظیفه و رسالت مهم را اعمال کرده و کشور را به سوی سعادت رهنمون می شود.

وی با اشاره به نقش انتخاب اصلح در آینده مردم خاطرنشان کرد: قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی دو رسالت مهم مجلس شورای اسلامی است؛ تصمیمات کلان کشور در مجلس گرفته شده و خط و مشی وزارت خانه ها و سازمان های بزرگ کشور در مجلس مقرر می شود، از این رو اگر نمایندگان مجلس فهیم، متخصص و متعهد باشند در این زمینه بهترین مسیر را برای کشور ترسیم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: مجلس کارآمد می تواند در مسیر تقویت دستگاه های اجرایی کشور حرکت کرده و عامل اقتدار کشور از جهت نظارت بر مسؤولان باشد.

وی به پروژه تحریم انتخابات از سوی دشمنان اشاره و آن را شکست خورده دانست و عنوان کرد: دشمنان ما در هر برهه ای اقدامات خصمانه خود را بیشتر برای مردم به نمایش گذاشته اند و هر چه بیشتر تلاش کنند، کمتر نتیجه می گیرند؛ مردم می دانند دشمن خیرخواه ما نیست و هر چه مطالبه می کند باید بر عکسش را انجام دهند./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات