۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۴۰۵۶۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

رهبری و مردم دو مؤلفه اصلی قدرت انقلاب اسلامی

رهبری و مردم دو مؤلفه اصلی قدرت انقلاب اسلامی
حجت الاسلام احتشام رهبری و مردم را دو مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با این دو مؤلفه رقم خورده است.

حجت الاسلام علی احتشام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مردم در منظومه فکری امام خمینی(ره) اظهار کرد: انقلاب اسلامی با دو مؤلفه رهبری امام خمینی(ره) و پیشتیبانی ملت، بزرگترین انقلاب قرن معاصر را رقم زد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در انقلاب اسلامی بار اصلی به دوش مردم بوده است اظهار کرد: حضور مردم باید به بهترین وجه در چرخه قدرت نشان داده شود از سوی دیگر برترین راهکار برای ایجاد اقتدار، تشکیل مجلس قوی است و قوت مجلس شورای اسلامی به میزان حضور مردم بستگی دارد.

وی با مقایسه حضور ملت ایران در انتخابات با حضور سایر ملت ها اظهار کرد: حضور ملت ایران در صحنه ها همیشه آگاهانه بوده و ملت ایران حتی در سخت ترین شرایط همانند بمباران در زمان دفاع مقدس و شرایط سخت اقتصادی امروز، حضور در صحنه را کنار نگذاشته اند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: در نظام های سیاسی رایج دنیا، تکیه بر عناصر مادی برای مردم مهم است اما در نظام اسلامی، مردم به عنوان مؤلفه قدرت برای حفظ و بقاء راه امام و شهدا با حضوری آگاهانه همواره مورد اعتنا بوده اند و چنین موردی نقطه تفاوت حضور مردم ایران در پای صندوق های رأی با سایر ملت ها است./1324/ج

 گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات