۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۴۰۵۷۸
ماسک برای همه نیاز نیست؛

شهروندان قمی مراقب سودجویان باشند

شهروندان قمی مراقب سودجویان باشند
دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد که استفاده از ماسک تنها برای بیماران و کادر پزشکی و درمانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در اطلاعیه شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی آمده است: شستشوی مرتب دست‌ها همواره مورد تاکید بوده و استفاده از ماسک نیز تنها برای بیماران و کادر پزشکی و درمانی ضروری است و از این رو فریب سودجویان را در راستای ایجاد بازار سیاه برای فروش ماسک نخورید.

در ادامه آمده است: توجه داشته باشید، رعایت فاصله و حریم شخصی از افراد، بسیار می‌تواند اثربخش باشد.

همچنین در اطلاعیه شماره یک این دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد ویروس کرونا،‌ عنوان شد: همشهریان و رسانه‌های محترم نظر به ضرورت و اهمیت ویژه اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح از وضعیت اخیر، مقتضی است انتشار اخبار و اطلاعات ارسالی از مبادی مختلف خودداری نموده و منحصرا اطلاعیه‌ها و اخبار صادره از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان مرجع اصلی را منتشر نمایید.

در پی فوت دو بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در قم، قرارگاه پدافند زیستی قم با حضور استاندار و معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و برنامه‌های مختلف برای کنترل و مراقبت‌های لازم صورت گرفته است.

در همین ارتباط مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم امروز تعطیل اعلام شد.

مسوولان مختلف کشوری و استانی با تاکید بر ضرورت بیش از پیش رعایت نکات و توصیه های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، از تلاش همه جانبه برای مهار و کنترل آن خبر داده اند./882/ 101/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
دیروز یکی بهم گفت من از کرونا نمیترسم از واگیردار بودنش میترسم
هنوز دارم به جملش فکر میکنم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
هشدار دادستانی قم به داروخانه ها و مراكز عرضه محصولات و تجهیزات پزشكی

سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب قم در خبر به رسانه ها اعلام نمود:
با عنایت به گزارش واصله در خصوص عدم عرضه ماسک به شهروندان و سواستفاده و سودجویی تعدادی از داروخانه ها و مراكز عرضه محصولات بهداشتی، طی دستور قضایی به دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی استان قم مقرر گردید سریعا تیمی متشکل از بازرسان سازماهای مذكور نسبت به بازرسی و نظارت شبانه روزی از داروخانه ها و مراكز عرضه محصولات بهداشتی سطح استان و كلیه انبارهای آن، اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ممانعت از عرضه ماسك، ضمن پلمپ مركز مربوطه، مراتب جهت برخورد قانونی سریعا به دادسرای عمومی و انقلاب گزارش گردد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
همشهریان عزیز می توانند گزارشات خود را در این خصوص به شماره 09333633251 در پیام رسان ایتا ارسال نمایند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
وقتی ویروس ابن زیاد در کوفه پیچید مردم به داخل خانه هایشان رفتند و قایم شدند .
و سفیر امام حسین علیه السلام یکه و تنها ماند.
اما اینک با ویروس دیگری به نام کرونا به جان ملت ایران و مرکز نشر اسلام شهر مقدس قم حمله ور شده؛
لکن دولت شیطان و دشمن هر که هست بداند که نه تنها به خانه نمیرویم بلکه امشب و فردا با صدای بلند خطاب به عزیز فاطمه رهبر معظم انقلاب اعلام میکنیم:
«ما ترکناک یابن الحسین علیه السلام».
1
0