۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۴۰۶۱۲
مجلس قوی؛

تاکتیک‌های رسانه‌ای اصلاحات پاسخ نداد

تاکتیک‌های رسانه‌ای اصلاحات پاسخ نداد
تخریب‌ها از روز شنبه علیه کاندیداهای انقلابی وجود داشت، رسانه‌های اصلاح‌طلب موفق عمل نکردند و ناکام ماندند و عملیات روانی متعدد این جریان با شکست روبه رو بود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اصلاح‌طلبان، علی رغم حرف‌هایشان به خوبی می‌دانند که در مجلس دهم و فراکسیون امید، کارنامه‌ قابل عرضه‌ای ندارند. مجلسی که مهم‌ترین اولویتش به اذعان رئیس فراکسیون امید، تشکیل کمیته‌ای برای رفع حصر باشد، قطعا نمی‌تواند امتیازی برای رای آوردن مجدد این طیف محسوب شود.

به همین خاطر است که اصلاح طلبان به کلی گویی درباره فعالیت‌های فراکسیون امید در مجلس دهم می‌پردازند و از صحبت درباره‌ مصوبه‌ها و طرح‌های ارائه شده توسط نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس طفره می‌روند. آنها با تصور این موضوع که در صورت پایین بودن درصد مشارکت مردمی، رأیی در صندوق‌ها نخواهند داشت، سیاست‌هایی را در این مدت دنبال کردند.

دادن آدرس غلط درباره انتخابات

تئوریسین‌ها و چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب که قبلاً هم سابقه توهین به دولت روحانی و رحم اجاره‌ای خطاب کردن آن را داشته‌اند، این‌بار به کلی دولت را کأن لم یکن پنداشتند؛ مجید انصاری از محکومان فتنه ۸۸ بوده و اکنون باکمال تعجب، سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان شده است. او دولت اصلاحات را پیشینه‌ روشن اصلاح‌طلبان می‌داند و دولت امید را با همراهی دوستانش، تنهاتر از همیشه به حال خود رها می‌کند.

 

تاکتیک‌های رسانه‌ای اصلاحات پاسخ نداد

 

خط خبری‌ رسانه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات‌ها تخریب رقیب و دادن آدرس غلط به مردم است، مانور تبلیغاتی خود را روی حوادث تلخ ماه‌های اخیر کشور متمرکز کرده‌اند. مجید انصاری حاشیه‌پردازی می‌کند اما عدم اطلاع‌رسانی درست و به موقع دولت در جریان گرانی بنزین را تبرئه می‌کند که سبب خسارات متعدد جانی و مالی شد.

پروه مظلوم‌نمایی اصلاحات

از اوایل پاییز ۹۸ توپخانه رسانه‌ای اصلاح‌طلبان علیه شورای نگهبان فعال است؛ اما طی چند هفته‌ اخیر هجمه‌ها به حدی بیشتر شده‌اند که کار شاذ امثال کرباسچیان، رسیدن از اصطلاحاتی چون نظارت استصوابی به تحریم انتخابات شده‌است.

 

تاکتیک‌های رسانه‌ای اصلاحات پاسخ نداد

 

در همین اواخر هم علی رغم ارائه تقسیم بندی جدیدی از انواع انتخابات توسط یکی از مسؤلین ارشد دولتی و محدود خواندن انتخابات دوم اسفند، اما برخی چهره‌های اصلاح‌طلب توان پنهان داشتن شادی خود از تأیید صلاحیت امثال مجید انصاری را نداشتند؛ به نحوی که عارف در گفت‌وگو با خبرنگاران اذعان داشت: اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شده از نظر سابقه مدیریتی و اجرایی به مراتب وضع خوبی دارند.

باتوجه به اینکه نتایج تحلیل‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته، اصلا به نفع اصلاح‌طلبان نیست و از نظر مردم شکست اصلاح‌طلبان بیش از اینکه به بهانه‌های واهی‌ چون ردصلاحیت‌ها باشد، به خاطر عملکرد فوق‌العاده ضعیف نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس است، با این وجود اصلاح‌طلبان مردم را اصلاح طلب می‌خوانند و تصور می‌کنند که مردم تهران همچنان به اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد و برای القای این تصور تلاش زیادی می‌کنند.

 

تاکتیک‌های رسانه‌ای اصلاحات پاسخ نداد

 

عملیات تخریب تا الان ناموفق بود

برخلاف فرضیه‌هایی که مبنی بر آغاز تخریب‌ها از روز شنبه علیه نامزدهای انقلابی وجود داشت، رسانه‌های اصلاح‌طلب موفق عمل نکردند؛ هرچه رسانه‌های اصلاح‌طلب در تخریب چهره‌های انقلابی ناکام ماندند و آمارها حاکی از موفقیت لیست وحدت در انتخابات است.

اصلاح‌طلبان در پنج روز اخیر که بیشتر در سکوت به کار خود می‌پرداختند، به نظر می‌رسد با اتحاد نیروهای انقلابی و رسیدن آنها به لیست واحد با سرلیستی آقای قالیباف برای بار دوم بخت خود را امتحان خواهند کرد. باتوجه به صحبت‌های مکرر چهره‌های اصلاح‌طلب درباره محمدخاتمی در دو روز اخیر، یادکردن از دولت او به عنوان پرچمدار اصلاحات درست نخواهد بود و ملت اسیر تَکرارهای بی‌هویت نخواهند شد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که رسانه‌های اصلاح‌طلب در این هفته سعی در پنهان کردن آن داشتند، اختلافات موجود میان احزاب اصلاح‌طلب بود. خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب در این یک هفته، تلاش کردند که توجه مخاطبانشان را با پرداختن به اختلافات میان اصولگرایان و کمبود نامزدهای احراز صلاحیت شده اصلاح‌طلب از وخامت اختلافات حاکم در اردوگاه اصلاح‌طلبان پرت کننند.

 

تاکتیک‌های رسانه‌ای اصلاحات پاسخ نداد

 

صدای اختلاف هنوز از اردوگاه اصلاحات بلند است

احزاب و سران اصلاح‌طلب از  انتخابات ۹۶ به وجود اختلافاتی میان خودشان اذعان داشتند و از یاداشت‎های موجود در رسانه‌های اصلاح‌طلب این مطلب به وضوح قابل تشخیص است. این اختلافات با ایجاد سامانه سرا شدت گرفت و نمود بیشتری یافت؛ تا جایی که محمود صادقی در توئیت خود نوشت: پیوند کارگزاران با اصلاح‌طلبان از ابتدا بیش از آن‌که هویتی باشد، سیاسی بود. بهترین توصیف برای این جریان همان راست مدرن برآمده از راست سنتی است.

توئیت صادقی به منزله نواخته شدن شیپور جنگی بود که یک طرف آن حزب کارگزاران و در طرف دیگرش احزاب اصلاح‌طلب ایستاده بودند. البته کارگزارانی‌ها هم در واکنش به این اتفاقات سکوت نکردند و ترجیح دادندکه لیست مستقلی در انتخابات ارائه دهند.

اما در این میان، علی مطهری هم که در دوره‌های قبل مجلس شورای اسلامی به اسم اصولگرا به مجلس راه یافته بود، لیست جداگانه‌ای را منتشر کرد که واکنش‌های زیادی را درپی داشت و رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم در واکنش به لیست او تلاش کرد که لیست مطهری را لیستی فردی جا بزند تا کماکان بر اختلافاتشان سرپوش بگذارد. /882/ 702/

مهدی براتی، دانشجوی دانشگاه امام صادق(ع)

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
وقتی ویروس ابن زیاد در کوفه پیچید مردم به داخل خانه هایشان رفتند و قایم شدند .
و سفیر امام حسین علیه السلام یکه و تنها ماند.
اما اینک با ویروس دیگری به نام کرونا به جان ملت ایران و مرکز نشر اسلام شهر مقدس قم حمله ور شده؛
لکن دولت شیطان و دشمن هر که هست بداند که نه تنها به خانه نمیرویم بلکه امشب و فردا با صدای بلند خطاب به عزیز فاطمه رهبر معظم انقلاب اعلام میکنیم:
«ما ترکناک یابن الحسین علیه السلام».
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
مطلب خوبی بود و خدا قوت
0
0