۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۶۴۰۶۳۸

آغاز شور و شوق انتخاباتی در سراسر کشور

آغاز شور و شوق انتخاباتی در سراسر کشور
زنگ آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس‌ خبرگان به صدا درآمد تا تکلیف ۲۹۰ نماینده آینده مردم در خانه ملت و ۷ نماینده مجلس خبرگان ‌مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری رسا،یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز(جمعه 2 اسفندماه 98) از ساعت 8 صبح در 208 حوزه انتخابیه سراسر کشور آغاز شد. 

به گفته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، 55 هزار شعبه اخذ رای آماده استقبال از هموطنان برای رای دادن است.  از مجموع 208 حوزه انتخابیه در سراسر کشور تعداد  174 حوزه دارای 1 نماینده، 21 حوزه 2 نماینده، 8 حوزه 3 نماینده، یک حوزه 4 نماینده، 2 حوزه 5 نماینده، 1 حوزه 6 نماینده و 1 حوزه هم 30 نماینده خواهد بود. 5 حوزه انتخابیه نیز به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس یازدهم اختصاص دارد.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

انتخابات به عنوان شاخصه و مظهر مردم‌سالاری از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در طول این چهار دهه مردم همواره با حضور در صحنه انتخابات، ضمن مایوس ساختن دشمن، سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کرده‌اند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه رای‌گیری رای خود را در حسینیه امام خمینی به صندوق 110 انداختند.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات