۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۴۰۶۸۰
ظریف:

مردم ایران نمی گذارند قاتل شهید سلیمانی سرنوشتشان را تعیین کند

مردم ایران نمی گذارند قاتل شهید سلیمانی سرنوشتشان را تعیین کند
وزیر امور خارجه کشور بعد از شرکت در انتخابات با بیان اینکه مردم ایران نمی گذارند قاتل شهید سلیمانی سرنوشتشان را تعیین کند، گفت: انتخابات بهترین راه قوی شدن کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور صبح امروز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران در خصوص حضور پای صندوق رای در آغازین دقایق گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دارم؛ پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند.

وی افزود:حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌ها و علیرغم برخی گفت‌وگو‌های خانوادگی برای جامعه بین المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می خواهند خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی ترجیحاتی داشته باشند؛ ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان خودشان می‌خواهند سرنوشتشان را تعیین کنند و نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است که مردم در رفراندوم تشییع او نشان دادند که با همه دیدگاه های متفاوت در برابر قلدری و زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند.

ظریف افزود: بنابراین انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که داشتیم یا نداشتیم هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم. به کشور امکان دهیم که در سطح بین المللی سربلند و مقاوم بایستد و ایران زیباتری برای نسل بعد داشته باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به امنیت در فضای انتخابات گفت: من در این صبح اول وقت به عزیزان نیروی انتظامی که این زحمت را در سراسر کشور می‌کشند خدا قوت عرض می‌کنم و دعا می‌کنم اجرشان نزد خداوند محفوظ باشد.

وی در رابطه با همکاری وزارت امور خارجه با پلیس بین‌الملل کشور و پلیس فتا نیز گفت: ما تلاشمان را انجام می‌دهیم؛ در بسیاری مواقع موفق بودیم و در چند مورد هم کشورهای طرف مقابل همکاری نکردند. ما همکاری خوبی با پلیس بین الملل کشور داریم و در مواقعی که می توانیم و طرف مقابل همکاری می کند ما هم امکان موفقیت داریم. تعداد بسیاری از پرونده ها مخصوصا در خصوص کشورهای همسایه انجام می شود. 

 ظریف در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند سخنانشان در این جهت بوده است؛ اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود. /841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات