۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۴۰۷۹۵
رییس ستاد انتخابات استان سمنان:

مردم سمنان در ۶۳۸ شعبه، رای خود را به صندوق ها می اندازند

مردم سمنان در ۶۳۸ شعبه، رای خود را به صندوق ها می اندازند
رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: از مجموع ۶۳۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حبیب الله خجسته پور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از کل نامزدهای حاضر در چهار حوزه انتخابیه این استان ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۱۶ نفر در حوزه انتخابیه دامغان و ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان حضور دارند.

وی بیان کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هشت صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و در صورت نیاز زمان رای‌گیری تمدید می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: از مجموع ۶۳۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار است.

وی تصریح کرد: ۴۵۳ شعبه اخذ رای در شهرها و ۱۸۵ شعبه در روستاهای استان سمنان دایر شده است.

خجسته پور ابراز داشت: ۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر به عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۱۴ هزار و ۱۹۷ نفر شامل ۲۵۹ هزار و ۷۷۲ مرد و ۲۵۴ هزار و ۴۲۵ زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان یادآور شد: ۲۲ هزار و ۸۰۷ رای‌اولی شامل ۱۱ هزار و ۳۹ دختر و ۱۱ هزار و ۷۶۸ پسر، آماده مشارکت در انتخابات دوم اسفند در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان هستند که بیش از هفت هزار نفر از آنان دانش‌آموز محسوب می شوند.

استان سمنان در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد؛ ۱۵۸ نفر برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت نام کرده بودند.

در پایان نظارت استانی و کشوری شورای نگهبان بر صلاحیت داوطلبان و موافقت این شورا با درخواست انتقال سه نفر از نامزدهای انتخاباتی به حوزه‌های انتخابیه استان سمنان، تعداد ۸۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

میانگین مشارکت مردم استان در دوره های پیشین انتخابات ۷۶.۵ درصد و در ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۰.۲ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۶ درصد اعلام شد.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

ارسال نظرات