۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۴۰۸۲۱
آیت الله شیرازی پس از شرکت در انتخابات؛

شرکت در انتخابات جهت حفظ اقتدار نظام اسلامی واجب است

شرکت در انتخابات جهت حفظ اقتدار نظام اسلامی واجب است
آیت الله شیرازی گفت: در اسلام مقدمه واجب، واجب است بنابراین از آنجایی که اصل حفظ اقتدار کشور اسلامی بر همگان واجب است پس هر عملی که مقدمه حفظ نظام باشد هم واجب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله سیدمحمدعلی شیرازی، از علمای مشهد پس از شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی گفت: شرکت در انتخابات جهت حفظ اقتدار نظام اسلامی واجب است.

آیت الله شیرازی اظهار داشت: بنده با وجود کسالتی که داشتم ولی با توجه به اهمیت انتخابات، خود را ملزم دانستم تا در این امر بسیار مهم یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری شرکت کنم.

وی خاطر نشان کرد: حضور و شرکت در انتخابات یک امر بسیار واضحی است چرا که شرکت در انتخابات جهت حفظ عظمت اقتدار و عزت کشور جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی واجب است؛ بنابراین همگان به اندازه شرایط و توان خود باید در انتخابات شرکت کنند تا جزء آحاد تعظیم کنندگان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشند.

آیت الله شیرازی اظهار داشت:با توجه به اینکه در اسلام مقدمه واجب، واجب است بنابراین اصل حفظ عزت و عظمت و اقتدار کشور اسلامی ایران بر همگان واجب است پس هر عملی که مقدمه حفظ نظام باشد آن مقدمه هم واجب خواهد بود.

وی عنوان کرد: بر عموم مردم لازم می دانم تا در امر انتخابات شرکت کنند و بنده هم در این راستا بر خود ملزم دانستم تا در انتخابات شرکت کنم.

آیت الله شیرازی در ادامه افزود: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به خدمت دارد مردم در این انتخابات سعی کنند تا حد ممکن فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی در پایان توصیه ای به نامزدهای انتخابات کرد و گفت: در انتخابات کسانی که خود را صالح می دانند حضور پیدا کنند و راه را بر افراد شایسته نبنند چراکه این کشور و مردم نیازمند خدمت فراوان است.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات