۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۰۸۲۲
انتخابات در مرکزی؛

حضور پرشور مردم استان مرکزی در ۱۰۲۰ شعبه رای گیری

حضور پرشور مردم استان مرکزی در ۱۰۲۰ شعبه رای گیری
مردم استان مرکزی همزمان با سراسر کشور با حضور در ۱۰۲۰ شعبه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پرشوری دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، از ساعت 8 صبح امروز، جمعه دوم اسفندماه، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور، در استان مرکزی آغاز شد و مردم همیشه در صحنه استان مرکزی در شهرها و روستاهای استان از خمین زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تا سرزمین مفاخر فراهان٬ از شهر علم و ادب تفرش تا سرزمین یاقوت‌های سرخ ساوه٬ از قطب گل و گیاه تا سرزمین سرسبز شازند٬ از شهرکهن آشتیان تا کمیجان و خنداب قهرمان با حضور خود در انتخابات بار دیگر برگ زرین دیگری در تاریخ حماسه‌های افتخارآفرین کشور رقم خواهند زد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، در 7 حوزه انتخابیه استان مرکزی شامل حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان، حوزه انتخابیه خمین، حوزه انتخابیه شازند، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه برگزار می‌شود.

مردم سراسر استان مرکزی، در انتخابات امروز، نمایندگان خود برای 7 کرسی مجلس یازدهم را انتخاب می‌کنند، از این تعداد 2 نماینده مربوط به حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان و حوزه‌های انتخابیه دیگر نیز یک نماینده در مجلس انتخاب می‌شوند.

فرآیند اخذ رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هزار و 17 شعبه در استان مرکزی که پیش از این برای اخذ رای آماده شده، انجام می‌شود.

از بین هزار و 20 شعبه اخذ رای در استان یک شعبه به اقلیت های مذهبی در اراک اختصاص دارد، در شهرستان اراک 311 شعبه اخذ رای، در آشتیان 22 شعبه اخذ رای، در تفرش 33 شعبه اخذ رای، در خمین 105 شعبه اخذ رای، در خنداب 60 شعبه، در دلیجان 43 شعبه، در زرندیه 51 شعبه اخذ رای، در ساوه 136 شعبه، در شازند 130 شعبه اخذ رای، در فراهان 36 شعبه و در کمیجان 45 و محلات نیز 45 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

این درحالی است که بازرسی از روند اجرای انتخابات به خصوص در روز دوم اسنفدماه و روز برگزاری انتخابات با استفاده از 797 بازرس و 19 بازرس ویژه انجام می شود که البته این 19 بازرس ویژه متشکل از برخی از مسئولان استان و منتخبین وزارت کشور هستند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات