۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۴۰۸۳۸

روایت واقعی از روزهای دفاع از سامرا در «فرشته‌های خاکى»

روایت واقعی از روزهای دفاع از سامرا در «فرشته‌های خاکى»
«فرشته‌های خاکى» حکایت مدافعان حرمى است که با دیوى به نام داعش در شهر مقدس سامراء، دست و پنجه نرم می‌کنند. این اثر به زودی به همت انتشارات سروش رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «فرشته‌های خاکى» حکایت مدافعان حرمى است که با دیوى به نام داعش در شهر مقدس سامراء دست و پنجه نرم می‌کنند. زمانى که داعش به نزدیک حرم عسکریین در سامراء می‌رسد و به قصد یکسان کردن حرم با خاک به طرف حرم می‌آید، فرشته‌هایی لبیک گویان به حکم جهاد آیت الله سیستانى به دفاع از حرم برپا می‌خیزند.

 «فرشته‌هاى خاکى» سعى می‌کند، مقاومت و صبر را به خواننده القا کند، مقاومت و صبر رزمندگان حشدالشعبى براى دفاع از حرم مقدس سامراء، از این رو مولف این اثر «اسماء هاشمی» در یک مجموعه داستان در ۷ قصه به این مدافعان حرم پرداخته است، این کتاب طی روزهای آتی از سوی انتشارات سروش رونمایی می‌شود.

روایت واقعی از روزهای دفاع از سامرا در «فرشته‌های خاکى»

 هاشمی در این مصاحبه ای درباره کتاب گفت: «فرشته‌های خاکى» سال ۱۳۹۷ در کارگاه مدافعان حرم به سرپرستی استاد مریم بصیری تشکیل شد یکی از اعضای آن کارگاه من بودم؛ شروع به نوشتن و آموختن کردیم، چون موضوع مدافعان حرم بود و به این دلیل که زبان عربی مسلط بوده و از عرف و قومیت کشور عراق آگاه بودم، به خانم بصیری گفتم درباره حشد الشعبی می‌نویسم.

هاشمی اضافه کرد: برای نگارش کتاب ناچار شدم به عراق سفر کنم تا تحقیقات میدانی انجام دهم، تا با رزمندگان، پرستاران و پزشکان که در روزهای سخت دفاع در سامرا حضور داشتند، صحبت کنم، مطالب را پس از مصاحبه جمع کردم و تحقیق حدود ۷ ماه طول کشید.

وی با توضیح درباره نام کتاب و عنوانی که انتخاب کرده، گفت: من رمان نویس نیستم، اما همه داستان‌ها واقعی و شخصیت‌ها ذهنی هستند، سعی کردم زمان سخت و دشوار سامرا را بنویسم که شش ماه به طول انجامیده بود؛ در مورد زن اسیر، زن مدافع حرم، طلبه‌هایی که از سوی آیت‌الله سیستانی عازم شدند و... نوشتم. نام کتاب را «فرشته‌های خاکى» نهادم چرا که هیچ یک از شخصیت‌هایم شهید نمی‌شوند.

این نویسنده با تاکید بر اینکه «فرشته‌های خاکى» حدود ۱۱۷ صفحه است ابراز داشت: تحقیق ۷ ماه به طول انجامید، اما پروسه نگارش داستان شش ماه بود. زمانی که من به عراق رفتم، امن بود، چند طلبه را می‌شناختم و از طریق آنها با رزمندگان ارتباط می‌گرفتم. مسلط بودن به زبان عربی کمک بسیاری به من کرد.

نویسنده کتاب «دوستت دارم دمشق» اضافه کرد: من بیشتر داستان کوتاه می‌نویسم، از این رو مجموعه داستان با دیگر نویسنده‌ها گردآوری می‌کنیم. «فرشته‌های خاکى» هم شامل ۷ داستان کوتاه که در یک مجموعه گرد آمده است./998/ش

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
احسنت بیشتر از این کتاب ها منتشر کنید مردم باید با رشادت های این دلیر مردان آشنا شوند
0
0