۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۴۰۹۴۰

صفر تا صد عملیات «توازن بازدارندگی سوم» ارتش یمن

صفر تا صد عملیات «توازن بازدارندگی سوم» ارتش یمن
رژیم آل سعود که روز پنجشنبه مورد حملات شدیدی در عمق شهر صنعتی ینبع در غرب عربستان قرار گرفت، متحمل خسارات سنگینی شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، شامگاه روز پنجشنبه گذشته شهروندان سعودی در شهر ینبع شاهد وقوع دو انفجار مهیب در قلب این شهر صنعتی بودند و همین امر باعث شد که رژیم آل سعود اقرار کند که از سوی یمن مورد حمله قرار گرفته است.

در همین حال، شامگاه جمعه "یحیی السریع" سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که انفجار‌های شهر ینبع عربستان در نتیجه عملیات استراتژیک یمنی‌ها تحت عنوان "عملیات توازن بازدارندگی سوم" صورت گرفت و در این عملیات تاسیسات شرکت آرامکو و دیگر اهداف حساس در شهر ینبع به وسیله پهپاد و موشک‌های بالستیک مورد هدف قرار گرفته شده است که با دقت زیادی به هدف اصابت کردند.

سریع همچنین تاکید داشت که این عملیات، پاسخی مشروع به جنایات اخیر ائتلاف ضد یمن در این کشور است که عملیات استان الجوف که جان ده‌ها کودک و زن را گرفت از تازه‌ترین این جنایات است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین تاکید کرد که در صورت تداوم حملات ائتلاف ضد یمن و محاصره این کشور، یمن پاسخ کوبنده‌ای به این حملات خواهد داد.

پرواضح است که این تصریحات نشانگر آن است که نیرو‌های یمنی خواستار آن هستند که فرصت کافی را به عربستان بدهند که دست از اقدامات احمقانه اش در یمن بردارد و با ورود به مسیر دیپلماسی به جنگ یمن پایان دهند و برداشت دیگری که از این تحولات می‌توان داشت این است که یمنی‌ها توان کافی دارند تا با پاسخ‌های کوبنده خود ائتلاف ضد یمن را غافلگیرکنند.

به دنبال عملیات توازن بازدارندگی اول، که تاسیسات نفتی آرامکو در منطقه الشرقیه مورد اصابت قرار گرفت، عربستان متحمل خسارت سنگین و جبران ناپذیری شد و دامنه این خسارت‌ها تا به اکنون و در جریان عملیات توازن بازدارندگی سوم نیز تشدید شده است.

حال سوال اینجاست که درصورتی که عربستان به جنایات خود در یمن ادامه دهد آیا گنجایش تحمل عواقب اشتباهاتش در یمن را در سایه عملیات‌های توازن بازدارندگی چهارم، پنجم، ششم و. خواهد داشت؟/1360/

منبع:العالم

ارسال نظرات