۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۴۰۹۴۳

اپیدمی خرید بازیکنان خارجی بی‌نظم در پرسپولیس

اپیدمی خرید بازیکنان خارجی بی‌نظم در پرسپولیس
مهاجم ایرلندی تیم فوتبال پرسپولیس که قرار بود روز گذشته (جمعه) به ایران برگردد و در تمرینات شرکت کند، هنوز به کشور بازنگشته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، در حالی که آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی تیم فوتبال پرسپولیس قرار بود صبح روز گذشته (جمعه) به ایران برگردد، اما این بازیکن هنوز به کشور برنگشته است. این در شرایطی است که استوکس برای برنگشتن دلایل مختلف و عجیبی آورده و غیبتش در تمرینات پرسپولیس، باعث ناراحتی شدید یحیی گل‌محمدی هم شده است.

استوکس پیش از بازی با الشارجه از گل‌محمدی خواسته بود برای دیدن پسرش یک روز بیشتر در دبی بماند و بعد به تمرینات پرسپولیس ملحق شود. سرمربی پرسپولیس هم پس از چندبار درخواست استوکس، در نهایت موافقت کرد که این بازیکن یک روز دیرتر به تمرینات ملحق شود، اما این بازیکن هنوز به ایران برنگشته تا در آستانه بازی مهم پرسپولیس مقابل سپاهان در تمرینات تیمش غیبت داشته باشد.

البته شاید خیلی هم دیدن چنین روز‌هایی برای هواداران پرسپولیس و فوتبالدوستان عجیب نباشد. استوکس که فصل پیش در تراکتور حضور داشت، بار‌ها به دلایل مختلف در تمرینات غیبت می‌کرد و آخرین بار هم اعلام کرد قصد بازگشت به این تیم را ندارد. از همین رو به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس پیش‌بینی چنین اتفاقات و بی‌نظمی‌هایی از سوی استوکس را کرده بودند. با این حال، این رفتار استوکس بهانه‌ای شد تا در گزارشی، اتفاقات مشابه همین ماجرا که در پرسپولیس رخ داده را مرور کنیم.

تیم فوتبال پرسپولیس پیش از این هم بازیکنان خارجی داشت که رفتار‌هایی مثل استوکس داشتند. از هوار ملا محمد و ابراهیم توره تا گولچ و وسلی برازیلیا، همه از آن دسته بازیکنانی بودند که همین رفتار‌ها را انجام دادند. پرسکی مدافع اهل مقدونیه تیم پرسپولیس ۱۳، ۱۲ بازی برای این تیم در زمان حضور علی پروین روی نیمکت پرسپولیس در دومین دوره لیگ برتر انجام داد، اما پس از آن برای همیشه از ایران رفت و حتی از باشگاه هم به فیفا شکایت کرد.

هوار ملا محمد، هافبک عراقی تیم پرسپولیس در زمان حضور زلاتکو کرانچار روی نیمکت این تیم، به دلیل مسائل مالی با حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت این باشگاه به مشکل خورد و از ایران رفت. با این حال او پس از ۵، ۴ ماه و وقتی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود، به این تیم برگشت. هوار زمینه‌ساز شکستن طلسم دربی‌های یک - یک هم بود و پاس گل این بازیکن عراقی به کریم باقری باعث شد سریال دربی‌های یک - یک به پایان برسد.

ابراهیم توره دیگر بازیکنی بود که رفتار‌های عجیبی داشت. او بازیکن مشهوری بود و در لیگ هشتم به پرسپولیس پیوست و از نگاه برخی کارشناسان، بهترین مهاجم خارجی بود که وارد لیگ ایران شد. توره بعد از پرسپولیس، در لیگ‌های معتبری، چون لیگ فرانسه هم به میدان رفت. با این حال، او پس از مدتی بدون داشتن هیچ دلیل خاصی ایران را ترک کرد و بعد از ۴۵ روز بازگشت. پس از آن افشین قطبی که سرمربی پرسپولیس بود، فقط به این بازیکن اجازه دویدن دور زمین را داد و به قول خودش توره وارد «dog house» شد. البته این آخرین بار نبود که توره بی‌انضباطی می‌کرد. او چند بار دیگر هم در تمرینات و بازی‌ها غیبت داشت تا اینکه در نهایت از سوی باشگاه اخراج شد.

وسلی برازیلیا در مجموع ۲ بازی برای پرسپولیس انجام داد. او در این تیم مهاجمی معمولی بود. برازیلیا به بهانه تولد فرزندش ایران را ترک کرد و ماه‌ها برنگشت. با این حال وقتی او تصمیم گرفت به ایران برگردد باشگاه پرسپولیس این اجازه را به وی نداد و در نهایت وسلی هم جدا شد.

آنتونی گولچ هم یکی دیگر از همین دسته بازیکنان بود. این بازیکن به خواسته برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس پیوست و قراردادی ۴۵۰ هزار دلاری بست. قراردادی که در زمان خودش خیلی زیاد بود و حتی صدای برخی از بازیکنان پرسپولیس را هم درآورد. گولچ تا ۲ ماه فقط در تمرینات پرسپولیس شرکت کرد و به بهانه مصدومیت در بیشتر بخش‌های تمرین گروهی غایب بود. پس از آن، ایران را ترک کرد. بعد هم گولچ به لطف قوانین جدید و عجیب فیفا، قراردادش را به صورت یک‌طرفه با پرسپولیس فسخ کرد و شکایتش را تا جایی پیش برد که توانست پول هنگفتی به جیب بزند.

این داستان همچنان ادامه دارد و حالا نوبت به آنتونی استوکس رسیده که سرخپوشان را وارد بازی بی‌انضباطی خود کند. به هر حال اهالی فوتبال به خصوص هواداران پرسپولیس منتظر واکنش تند و متناسب از سوی باشگاه با استوکس هستند./1360/

منبع: میزان

ارسال نظرات