۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۱۱۲۵

انتخابات؛ انقلابی به دست مردم

انتخابات؛ انقلابی به دست مردم
انتخابات خود وسیله ای است برای حفظ و رشد انقلاب، که با انتخابِ حزب های گوناگون حیاتی دوباره به انقلاب تزریق می شود.

خبرگزاری رسا - گروه بین الملل: حیات انقلاب ها به انتخابات و حضور مردم به پای صندوق های رای است. اگر انقلابی این گزینه با ارزش را از دست دهد و در امور اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی جامعه مطابق ارزش های مردمی عمل ننمایید بی گمان با انقلابی دیگر که برخاسته از قشر متوسط و ضعیف جامعه است رو به رو می گردد. حیات انقلاب اسلامی بدون شک به برگزاری انتخابات است زیرا در انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری با نمایان شدن ضعف ها نمایندگان انتخاب شده و ناکارآمدی شان و یا خستگی به علت چالش های گوناگون برنامه ها غیر صحیح، موجب رکود یا تورم معنوی و مادی و پایمالی ارزش های مورد توجه آحاد مردم در جامعه میگردد، که همین امر علتی بر انتخابات جدید و یک جراحی در امور مدیریتی کشور به دست مردم است و قبل از انقلاب با انتخابی صحیح شرایط را تغییر می دهند. 

انقلاب بدون انتخابات 

انقلاب بدون انتخابات می تواند به دست گروهی افتد و در ادامه از مسیر اصلی و ارزشهای خود فاصله گیرد. در جامعه اسلامی برگزاری و مشارکت مردمی در انتخابات یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. مردم سالاری دینی و انتخابات، تحت ولایت متصل به ولایت الهی می تواند موجب شکوفائی امور انسانی و اخلاقی شود و ارزش های انقلابی را که مردم در پای آن زحمت ها کشیده اند، در جامعه به عرضه ظهور رساند. انتخابات و جابجایی مدیریت کشوری بین احزاب مختلف در ایران برای مردم که دارای سلیقه های خاصی می باشند و روح تازه ای به جامعه می تواند بخشد و انگیزه مضاعف به مردمی بدهد که می توانند گروه های مورد علاقه خود را در راس کار ببینند. 

حضور و انتخاب احزاب گوناگون در انتخابات 

انتخاب و سر کار آمدن حزب های مختلف حامی مردم  در دوره های مختلف موجب عدم انقلاب است. سوالی که شاید ذهن را درگیر خود نماید این است که؛ چگونه می شود به احزاب مختلف اعتماد نمود تا انقلاب را در گام اول حفظ نمود و در گام دوم به سمت رشد و تعالی سیر داد؟ هر انقلابی جهت یکی سری ارزش ها پیوسته به ریشه های جامعه، توسط رهبران با حمایت مردم صورت می گیرد و به پیروزی میرسد و اگر حزبی بخواهد خلاف این ارزش ها عمل نمایید بدون شک مردم با آن مخالفت می نمایند و فرقی نمی کند که این حزب، حزب راست باشد یا چپ. پس می توان گفت که انقلاب ها تا زمانی برپا هستند که حافظ ارزش های مادی و معنوی مردم در جامعه و اموری از قبیل؛ فرهنگ، سیاست، امنیت، اقتصاد و دیگر موئلفه ها و ارزش های مورد توجه ملت باشد. البته باید این را خاطر نشان کرد که افراد وابسته به احزابی که نگاه منافقانه به انقلاب و ارزش های مردمی دارند نبایست وارد این نوع انتخابات گردند تا با فریب بتوانند اهداف خود را علیه مردم پیش برند. 

انتخابات خود، نوعی انقلاب است 

برای حفظ هر انقلابی بایستی مدیران کلان دولتی و کشوری توسط مردم انتخاب گردند تا اهداف و ارزش و اصول انقلاب توسط نیروهای تازه نفس مرمت گردد. گاهی انقلاب ها به ویژه انقلاب های که به دیکتاتوری و یا انتخابات تشریفاتی کشیده می شوند، در طور مسیر خود دچار انحراف میگردند و اگر انقلاب متصل به انتخابات نباشد، بدون شک باید انقلابی دیگر را در درون جامعه تجربه کند و جایگاه خود را با انتخاب مردم که از راه انقلاب وارد شده است بدهد. 

در کشور های بدون انتخابات که با واسطه از ثروت زیاد و هدر سرمایه ها مانند کشور عربستان و کشورهای دیکتاتوری، انقلاب دارای احتمال کمتری است. زیرا کشوری مانند عربستان با راضی نگهداشتن نسبی مردم با حجم فروش بالای نفت و پرداخت یارانه آن به مردم عملا جلوی انقلاب را می گیرند. همچنین در کشورهای با نظام بسته و دیکتاتوری نیز احتمال انقلاب کمتر است و مردم حق هیچ اعتراضی را ندارند و نمی توانند فریاد عدالت خواهی و حق انتخاب خود را بر ستم های دولت مردان به آسمان کشند. 

جمع بندی 

دست به دست شدن مدیریت در سطح کلان؛ به دست مردم و در پای صندوق های رای، رقم می خورد و همین امر موجب حفظ و ادامه حیات انقلاب است و حضور در انتخابات مردم و برپایی انتخابات خود نوعی انقلابی است. زیرا این مردم هستند که آینده کشور را به دست خود رقم می زنند تا از انقلابی دفاع کنند که توسط خود آن ها به ثمر رسیده، و حافظ ارزش های مادی و معنوی آن ها است. بدون شک سلایق مختلف آحاد مردم خود موجب بحث و گفتگو و حتی مشاجره است ولی تا زمانی که انقلاب پای ارزش های مردم بایستد مردم می توانند با توجه و مد نظر داشتن ارزش های خود به احزاب مورد علاقه خود برای بهبود مدیریت کشور رای دهند و آن ها را در راس امور کشوری قرار دهند. 

این انتخاب حزب های مختلف حامی ارزش های متعالی جامعه و مورد علاقه مردم است که انقلاب را می تواند زنده و پویا نگهدارد. 

مهدی فولادوند 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
اگر معاملات بورسی به قصد مضاربه بر سهم‌ها برای ضرر به شاخص مالی سهم شرکت‌ها یا خدعه، نیرنگ و فریب متقاضیان باشد، چنین معامله‌ای شرعا چه حکمی داره؟
0
0