۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۴۱۱۴۵
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهاری:

حوزه سکولار هیچ تقارنی با منشور روحانیت ندارد

حوزه سکولار هیچ تقارنی با منشور روحانیت ندارد
حجت الاسلام رستگار گفت: حوزه‌های علمیه زمانی موفق عمل کرده‌اند که خود را با منشور روحانیت امام خمینی(ره) و بیانیه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب تطبیق دهند.

حجت‌الاسلام مهدی رستگار مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهاری(ره) شهرستان بهار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به وضعیت فعلی حوزه‌های علمیه و اهمیت همسو بودن حوزه با منشور روحانیت بیان داشت: متأسفانه برخی آسیب‌ها سبب شده تا حوزه علمیه از منشور روحانیت عقب بماند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به انقلابی ماندن حوزه و حوزه سکولار تصریح کرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب چند مرتبه نسبت به کلیدواژه‌های حوزه سکولار و حوزه انقلابی تأکید داشته‌اند حوزه باید با آسیب‌شناسی و آگاهی دهی به طلاب آسیب‌ها را کنار بزند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهاری(ره) شهرستان بهار همدان گفت: حوزه‌های علمیه زمانی موفق عمل کرده‌اند که خود را با منشور روحانیت امام خمینی(ره) و بیانیه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب تطبیق دهند.

وی ادامه داد: حوزه باید در مرحله اول آسیب‌هایی همچون تفکر حوزه سکولار را از خود دور کند و نگذارد که حوزه با تفکر آمریکا و دشمنان انقلاب و اسلام پیش برود.

حجت‌الاسلام رستگار گفت: اینکه برخی از افراد در حوزه خواهان جدایی دین از سیاست باشند خود سبب می‌شود تا حوزه از راه اصلی خود که امام خمینی(ره) در منشور روحانیت و رهبر معظم انقلاب در بیانات خود مکرر تذکر داده‌اند بازبماند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به کلام امام خمینی(ره) بیان داشت: امام خمینی(ره) می‌فرماید اگر روحانیت شکسته شود اسلام شکسته می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: روحانیت باید در کنار مردم بمانند و با حمایت از اسلام و آرمان‌های انقلاب جلوی پدیده نفوذ و خیانت‌های دشمنان اسلام را بگیرند و این مسئله زمانی محقق می‌شود که حوزه معیار خود را منشور روحانیت و بیانات رهبر معظم انقلاب قرار دهد./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات