۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۴۱۱۴۹
معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان:

نظام جدید حوزوی نویدبخش ارتباط حوزه با علوم جدید است

نظام جدید حوزوی نویدبخش ارتباط حوزه با علوم جدید است
حجت الاسلام موسوی گفت: تدریس دروس در قالب نظام جدید حوزوی نوید بخش ارتباط حوزه با علوم جدید است.
حجت الاسلام سید جعفرموسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه منشور روحانیت گنجینه گرانبهایی برای روحانیت و حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: خیلی جا دارد تا به اهداف و آرمان‌های مطرح شده امام در منشور روحانیت برسیم با این حال در سال‌های اخیر با مدیریت آیت الله اعرافی راه‌های خوبی برای رسیدن به اهداف منشور، برنامه ریزی و طی شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: آیت الله اعرافی به همراه همکاران طی برنامه ریزی‌های ۵ ساله و احیانا تا افق ۱۴۰۴ تلاش دارند تا حوزه به تحقق اهداف منشور برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه علمیه باید با مباحث روز بیشتر مأنوس شود، اظهار داشت: در سال‌های اخیر نظام جدید حوزوی به تصویب شورای عالی رسید و به استان‌ها ابلاغ شد که تا سال آینده در استان، در قالب نظام جدید ۲۱ مدرسه علمیه دروس حوزوی را فرا می‌گیرند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تدریس دروس در قالب نظام جدید حوزوی نویدبخش ارتباط حوزه با علوم جدید است، اظهار داشت: حوزه علمیه باید با بدنه جامعه در ارتباط باشد و درب شان، چون گذشته به روی مردم باز بماند تا از این طریق به نیازسنجی و برآورده کردن شان بپردازد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه استان گام‌های بسیار خوبی در زمینه تحقق اهداف منشور روحانیت برداشته و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود تا مدارس علمیه ارتقا پیدا کنند.

 معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به جایگاه روحانیت گفت: علی رغم تبلیغات رسانه‌ای در فضای مجازی علیه روحانیت، اما مردم به این قشر اعتماد دارند و در مقاطع حساس انقلاب شاهد هستیم که روحانیت اصیل انقلابی تعیین کننده مسیر می‌باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی روحانی نماها، حوزوی نبوده و خود را در قالب روحانیت جا زدند، عنوان داشت: ارتباط صمیمی و عمیق با مردم امیدبخش است و در این باره شاهد هستیم که نماینده ولی فقیه در خوزستان با توجه به ارتباط شان با عموم مردم امروزه به الگوی اخلاق برای روحانیت و طلاب استان تبدیل شد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات