۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۴۱۱۷۴
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

رجب ماه رحمت الهی است

رجب ماه رحمت الهی است
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه رجب ماه رحمت الهی است، گفت: علاقمندی‌های حضرت زهرا(س) تلاوت قرآن، انفاق و نگاه به چهره پیامبراکرم(ص) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم، گفت: حضرت زهرا(س) علاقه بسیاری به خواندن قرآن کریم داشتند.

وی افزود: انسان هیچ زمانی نباید از تلاوت آیات الهی غفلت کند چرا که انس با قرآن کریم آرامش دهنده قلب ها و موجب هدایت انسان می شود.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: حضرت زهرا(س) می فرمایند: من دومین چیزی که از دنیای شما دوست می دارم نگاه به سیمای مبارک پیامبراکرم(ص) است؛ سیمای رسول الله(ص) سراسر عدل، حیا، وفا و غیره بود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) با حسن خلق توانست مردم را هدایت کند، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) به قدری متواضع بودند که اگر در میان جمعی می نشستند و غریبه ای وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد رسول الله(ص) چه کسی است.

وی با بیان اینکه هیچ نیازمندی دست خالی از محضر حضرت مرخص نمی شد، ابراز کرد: دستگیری از نیازمندان از شاخصه های مهم پیامبراکرم(ص) به شمار می رفت و دختر ایشان نیز چنین بودند.

حجت الاسلام اکرمی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) اهل انفاق بودند و این عمل را بسیار دوست می داشتند، عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) از متولان شهر مکه به شمار می رفت اما هر چه داشت برای اسلام هزینه کرد و حضرت زهرا(س) دختر چنین مادری بودند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم نباید از کمک به نیازمندان غفلت کنند، ادامه داد: انسان به هر مقدار که می تواند باید به نیازمندان کمک کند و نیاز آنان را مرتفع سازد.

وی با اشاره به اینکه رجب ماه رحمت الهی است، اظهار داشت: خداوند در این ماه رحمت خود را نصیب انسان ها می کند بنابراین کسی نباید از انجام عمل صالح در این ماه غفلت کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات