۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۴۱۲۰۵
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان:

تفکر سکولار تهدیدی برای حوزه های علمیه است

تفکر سکولار تهدیدی برای حوزه های علمیه است
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به خطر سکولار در حوزه های علمیه، گفت: جدایی دین از سیاست از ترفند‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی  امام جمعه موقت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی (ره)، گفت: مسیر رشد و تعالی حوزه‌های علمیه را طلاب در منشور روحانیت امام خمینی (ره)، مطالعه و در زندگی خود عملی کنند.  

وی افزود: حفظ و تقویت نظام اسلامی از مهم‌ترین وظایف طلاب در جامعه شمرده می‌شود و طلاب برای قوی کردن مبانی انقلابی، الگوی خود را امام راحل قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که رهنمود‌های علمی و انقلابی امام خمینی (ره) از سوی طلاب به مردم گفته شود، بیان داشت: حضور سیاسی طلاب در عرصه‌های انتخابات و راهپیمایی‌ها نشان دهنده، تفکر انقلابی حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان این که بنیان گذار کبیر انقلاب الگویی مناسب برای کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه با تمام توان سعی کنند مبانی انقلاب را به مردم بگویند، زیرا دشمنان دین اسلام به دنبال از بین بردن انقلاب و اسلام هستند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که تلاش‌های روحانیت و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ موجب حفظ اسلام شده است، بیان داشت: حضور در جنگ تحمیلی دفاع مقدس یکی دیگر از نمونه‌های انقلابی روحانیت در کشور بوده که طلاب دفاع از انقلاب را وظیفه خود می‌دانند.

وی با توجه به این که انحرافات دنیوی از سوی بعضی از طلاب در حوزه‌های علمیه مشاهده می‌شود، افزود: تهاجم فرهنگی در کشور  از مسائلی بوده که طلاب باید برای مقابله با فتنه‌های دشمنان در کشور برنامه ریزی کرده و با مبانی انقلاب بتوانند دشمن را از کشور خارج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که روحانیت در طول ۴۱ سال از انقلاب اسلامی، تفکر  اسلام را به دیگر کشور‌ها صادر کرده اند، گفت: جدایی دین از سیاست از ترفند‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به خطر سکولار در حوزه های علمیه، اظهار داشت: دشمنان محکم‌ترین سد برای شکست کشور ایران را حوزه‌های علمیه می‌دانند و از صادر شدن تفکر انقلابی به دیگر کشور‌ها ترس دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که دفاع از آرمان‌های رهبری و امام خمینی (ره) مهم‌ترین وظیفه طلاب در جامعه شمرده می‌شود، گفت: ورود طلاب به عرصه‌های رسانه یکی دیگر از وظایف طلاب در جامعه محسوب می‌شود، زیرا جنگ امروز جنگ رسانه‌ای است. /۱۳۸۰/ت310/ب1
ارسال نظرات