۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۴۱۲۲۵

سینمای ایران در حوزه دشمن شناسی کم کار است

سینمای ایران در حوزه دشمن شناسی کم کار است
تقی پور گفت: کارگردان ما نه تنها از دشمن‌شناسی دور است، بلکه همسو با صهیونیسم فیلم‌ می‌سازد، مثلا چهار نمایشنامه در تایید هولوکاست و مظلومیت قوم یهود روی صحنه رفته است.

محمد تقی تقی پور استاد دانشگاه، نویسنده کتاب ایران و اسرائیل و کارشناس استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به استراتژی صهیونیست‌ها در حوزه سینما گفت: اسرائیلی‌ها و یهودیان برنامه و استراتژی قدیمی در راستای آرمان و اهداف خود دارند و در طول پنجاه سال اخیر فعالیت‌های هنری‌شان را با هماهنگی و انسجام کامل صورت داده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها در قرن نوزده میلادی که زمزمه‌های تفکر صهیونیستی در اروپا تازه شکل می‌گرفت، آهنگ‌هایی در راستای شکل‌گیری دولت یهود، مظلومیت این قوم و ... درست می‌کردند. 

استاد دانشگاه با اشاره به فیلمسازان یهودی در سینما عنوان کرد: اکثر کارگردانان و فیلمسازان یهودی از استراتژی مدون و قدیمی مبنی بر ایجاد و گسترش دولت یهودی در سرزمین فلسطین پیروی می‌کنند و این کار را به صورت کاملا سازماندهی شده انجام می‌دهند.

وی با تاکید به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ستون فقرات صحبت‌های حضرت آقا و امام (ره) دشمن شناسی است، نگاهی به نمایشنامه‌ها و فیلمنامه‌های ایرانی بکنید که موضوع دشمن شناسی در آن چه جایگاهی دارد؟

تقی پور در پایان به آثار سینمای هالیوود پرداخت و اظهار داشت: همه فیلم‌ها، رمان‌ها و تئاترهای هالیوود و یهودیان در راستای استراتژی پیرامونی اسرائیل است و این باعث تاسف است که کارگردان ما نه تنها از این وادی دور است، بلکه همسو با سیاست‌های صهیونیسم فیلم‌ می‌سازند به عنوان مثال از مهر امسال تا آبان ماه چهار نمایشنامه در تایید هولوکاست و مظلومیت قوم یهود روی صحنه رفتند. /882/ 302/

ارسال نظرات