۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۴۱۲۴۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

منشور روحانیت، چراغی برای تحول و پویایی حوزه و روحانیت است

منشور روحانیت، چراغی برای تحول و پویایی حوزه و روحانیت است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، منشور روحانیت امام خمینی(ره) را چراغی برای تحول و پویایی حوزه های علمیه و جریان روحانیت دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به سالروز صدور منشور تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) در این پیام مهم و تاریخی خود راهبرد و استراتژی نظام اسلامی و همچنین رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت را اعلام کردند.
 
وی با بیان این که امام راحل با ارائه این منشور مهم و تاریخی، خط و مشی نظام اسلامی را مشخص کردند، افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیت برای رشد و پیشرفت علمی، سیاسی، اخلاقی و معنوی باید به این منشور مهم توجه جدی داشته باشند.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ تکیه گاهی امن و مطمئن برای عموم مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: این همراهی و همسویی پس از گذشت ده‌ها سال به برکت انقلاب اسلامی همچنان وجود دارد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر علما و فقهای دین نبودند امروز اسلام ناب از چنین جایگاهی در جهان برخوردار نبود، تصریح کرد: علما و فق‌های دینی در طول تاریخ همواره در برابر شیاطین و جریان‌های معاند که به دنبال تحریف و تضعیف دین بودند ایستادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، زهد و تقوا را یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های روحانیت متعهد در طول تاریخ برشمرد و بیان داشت: روحانیت اصیل در ادوار مختلف تاریخ در نهایت زهد و تقوا به تحصیل و تهذیب نفس پرداخته و به مدارج علمی بالا دست یافته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره از تعلق به تجملات دنیوی دور بوده است، خاطرنشان کرد: ساده زیستی و زندگی زاهدانه شاخصه مهم روحانیت اصیل و انقلابی در طول تاریخ بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام راحل در منشور روحانیت نسبت به خطر تحجر در حوزه‌های علمیه هشدار دادند، افزود: متأسفانه امروز نیز برخی جریان‌های منحرف به نام دین و انقلاب در تلاش هستند جایگاه این نهاد اصیل دینی و انقلابی را تضعیف کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که حوزه و روحانیت همواره باید مراقب جریان‌های خطرناکی که در کمین این نهاد ارزشمند انقلاب نشسته اند باشند، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حوزه باید انقلابی بماند و باید از همه ظرفیت‌ها در جهت تقویت تفکر انقلابی در متن حوزه استفاده شود.
 
وی با بیان این که در گام دوم انقلاب اسلامی رسالت و تکلیف حوزه‌های علمیه و روحانیت بیش از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: حوزه با عمل به وظیفه ذاتی خود می‌تواند نقش محوری در گام دوم انقلاب اسلامی ایفا کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات