۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۴۱۲۷۰

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با ویروس کرونا

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با ویروس کرونا
شرکت ملی پست ایران به عنوان نهاد خدمات رسان که محل مراجعه مردم است، اقدامات پیشگیرانه خود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان، ایران نیز از جمله کشور‌هایی بود که چهار روز پیش با فوت دو نفر در قم و تایید شدن نتایج آزمایش هایشان مبنی بر فوت بر اثرابتلا به ویروس کرونا، مسئولان کشور برای جلوگیری از شیوع بیش از حد این ویروس و تلفات زیاد اقدامات خود را آغاز کردند.

مدارس و دانشگاه‌های استان‌های آلوده کشور تعطیل شده و توصیه‌های پیشگیرانه به مردم به صورت متداوم انجام شده و پرواز‌ها و سفر‌های خارجی از مرز‌های کشور نیز محدود شده است.

در این میان ادارات خدمات رسانی که به نحوی با مردم درگیر هستند و امکان تعطیلی آن‌ها نیز وجود ندارد تمهیداتی را برای جلوگیری از ابتلای کارمندان و شیوع بیشتر این ویروس در بین مردم اندیشیده اند.

شرکت ملی پست نیز از جمله نهاد‌های خدمات رسانی است که با سه طیف کارمندان باجه قبول، نامه رسان‌ها و مشتریان مواجه بوده و ملزم به انجام اقدامات لازم برای حفظ سلامت این سه گروه است. به علاوه، درصورت آلوده بودن مرسوله‌ای و ارسال آن به مقصد، امکان انتقال این بیماری از شهری به شهر دیگر در کشور وجود دارد، زیرا یکی از راه‌های انتقال این ویروس، تماس پوستی با اشیاء آلوده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

در این راستا مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت ملی پست در مصاحبه‌ای اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان از تدابیر پیشگیرانه شرکت ملی پست در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ابتلای گروه‌های در معرض خطر خبر داد.

محمد اخلاقی از برگزاری جلسه مدیریت بحران در شرکت ملی پست ایران خبر داد و گفت: گام اول دستور کاری که در این جلسه مصوب شد، اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا به همکاران شاغل در ادارات پست و مشتریان است که این کار از طریق ارسال مطالب آموزشی در کانال‌های اختصاصی شرکت ملی پست در فضای مجازی انجام شده است. تراکت‌های آشنایی و مواجهه با این ویروس، راه‌های پیشگیری و تعامل با بیماران نیز طراحی شده و در مراحل نهایی چاپ است که پس از اتمام این مراحل به ادارات پست و باجه‌های قبول سراسر کشور فرستاده خواهد شد.

اخلاقی با اشاره به ضرورت تامین اقلام و لوازم بهداشتی برای کارکنان باجه‌های قبول و توزیع کنندگان مرسولات پستی بیان کرد: برای تامین دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده برای کارمندان، براورد‌های ریاضی اولیه و رایزنی‌های لازم با شبکه بهداشت و درمان و شرکت‌های توزیع کننده برای دریافت این اقلام انجام شده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

او ادامه داد: هدف اصلی در تامین اقلام مورد نیاز کارکنان، تهیه ماسک و دستکش برای توزیع کنندگان و محلول ضدعفونی کننده شخصی برای کارمندان باجه‌های قبول به تعداد ۱۵ هزار پرسنل شرکت ملی پست بوده و اولویت اول ارسال این اقلام، به استان‌ها و شهرستان‌های آلوده به کرونا است.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت ملی پست درباره امکان آلودگی محیطی در ادارات پست، باجه‌های قبول و بخش عملیاتی در سطح کشور نیز توضیح داد: امکانات لازم برای ضدعفونی و گندزدایی محیط ادارات دارای مراجعه کننده به صورت دو نوبت در روز فراهم شده و این موضوع به ادارات سراسر کشور ابلاغ شده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

اخلاقی در خصوص مبادلات پستی با کشور‌های خارجی به ویژه چین که مرکز شیوع کرونا است افزود: با توجه به اینکه امکان لغو مبادلات پستی بین المللی وجود ندارد، بخش دریافت و ارسال مرسولات خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره)، این مکان نیز دو نوبت در طول شبانه روز ضد عفونی می‌شود؛ همچنین کامیون‌های حامل بسته‌های پستی از فرودگاه به سطح شهر نیز گندزدایی می‌شوند که در این زمینه دستور العمل‌های لازم ابلاغ شده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

او اظهار داشت: ویروس کرونا بر روی بسته‌های مقوایی زنده نمانده و بر روی بسته‌های پلاستیکی نیز طول عمر ۱۰ ساعته دارد که رسیدن مرسولات پستی خارجی از مبدا به مقصد بیش از این زمان طول می‌کشد. ضدعفونی اماکن دریافت و ارسال مرسولات پستی بر روی بهداشت بسته‌ها نیز تاثیر به سزایی دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت پست تصریح کرد: شرکت ملی پست در خصوص ضد عفونی بسته‌های پستی فقط امکان میکروب‌زدایی از سطح خارجی بسته‌ها را داشته و امکان ضدعفونی محتوای داخلی بسته‌ها وجود ندارد که می‌طلبد در این زمینه شهروندان اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند.

اخلاقی گفت: با انجام این اقدامات هیچ گونه نگرانی برای شیوع این ویروس از طریق آلوده بودن مرسولات پستی خارجی وجود ندارد.

او افزود: تا کنون هیچ موردی از ابتلای کارکنان شرکت ملی پست به ویروس کرونا گزارش نشده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

اخلاقی ادامه داد: با توجه به اینکه اسفندماه به دلیل شرایط پایان سال کار ادارات پست بسیار زیاد بوده و برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات رسانی به مردم، امکان مرخصی دادن به پرسنل و یا تعطیلی واحد‌های پستی وجودندارد، درصورتی که هر کارمند علائمی از سرماخوردگی داشته باشد، مرخصی برای استراحت مطلق دریافت می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت پست بیان کرد: اولویت اصلی ما، حفظ سلامت مردم و به حداقل رساندن شیوع این بیماری در سطح کشور از طریق فعالیت‌های پستی بوده و این موضوع از اهمیت جدی برخوردار است به همین دلیل در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد./1360/

ارسال نظرات