۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۴۱۲۸۵

سوءاستفاده حکومت سعودی از هیأت فتوا برای دخالت در لیبی

سوءاستفاده حکومت سعودی از هیأت فتوا برای دخالت در لیبی
سند لو رفته از دستگاه اطلاعاتی سعودی نشان می‌دهد ریاض،‌ هیأت فتوا را نه بر مبنای شرع بلکه بر مبنای منافع سیاسی به خدمت خود در آورده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک سند منسوب به دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی که خطاب به ریاست کل هیأت فتوای این کشور بوده، نشان می‌دهد که از این هیأت برای صدور فتوا در حمایت از گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال حفتر استفاده ابزاری شده است.

حساب توییتری «العهد الجدید» که خود را نزدیک به محافل تصمیم‌گیری در عربستان سعودی معرفی کرده، با انتشار تصویری از این سند نوشت: «مقرن بن عبدالعزیز رئیس دستگاه اطلاعات عمومی در نامه‌ای به ریاست کل هیأت فتوا درخواست کرده در صدور فتواها بر حمایت از فرماندهی کل ارتش و پارلمان دولت موقت لیبی (حفتر تحت حمایت این دولت است)تمرکز کنند».

در این سند خواسته شده است در صدور فتواها بر دعوت از جوانان برای پیوستن به ارتش عربی، ارائه حمایت‌های فکری و دینی و عقایدی برای مقابله با «تروریسم» تمرکز شود.

حساب توئیتری مذکور همچنین آورده است «این نامه حتی بدون ذکر سلام و با لحنی آمرانه نوشته شده و نشان می‌دهد این علما [رجال دینی] صرفاً کارکنان دولت و تحت امر و کنترل آن هستند»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات