۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۴۱۳۰۴
خدمات اجتماعی طلاب (21)

گزارش | آشنایی با گروه‌های جهادی طلاب

گزارش | آشنایی با گروه‌های جهادی طلاب
در گوشه گوشه این سرزمین کسانی هستند که به دنبال کم کردن فاصله طبقاتی میان مردم و محرومیت‌زدایی از مستضعفین هستند تا اندکی از درد محرومیت را التیام بخشند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی خدمات اجتماعی طلاب با حضور حجت الاسلام دکتر سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی الکفیل، حجت الاسلام حسن مرادی مدیر موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین، حجت الاسلام امیر لواسانی فعال اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد و حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین برگزار شد.

 

گزارش تفصیلی/1

 

دبیر نشست، پس از عرض خیر مقدم به مهمانان گفت: ما با دو بخش در خدمتتان هستیم. بخش اول که گوشه‌ای از فعالیت‌ها در قالب طلبگی و نگاه حوزوی است و در بخش دوم به مسئلۀ لزوم، فوائد و تاثیرات روانی حضور اجتماعی طلاب که در جامعه می‌پردازیم.

حجت الاسلام عبدالملکی ابتدا به بحث فعالیت جهادی پرداخت و گفت: من فکر می‌کنم در بحث کارهای جهادی، بیشتر از اینکه بپردازیم به اینکه چه کارهایی کرده‌ایم، باید به کارهای نکرده‌ بپردازیم؛ مخصوصاً ما هم انگیزه‌های لازم و خلوص نیت داریم؛ دنبال ریا، آمار دادن و گزارش دادن نیستیم. باید بیشتر برویم سر وقت نقاط ضعف و کارهایی که انجام نشده است و گرنه کوچکترین مجموعۀ گروه جهادی‌های طلبگی هستیم.

 

گزارش | آشنایی با گروه‌های جهادی طلاب

 

گروه جهادی با فرمان آتش به اختیار

عملاً فعالیت‌های گروه جهادی ما بعد از دستور حضرت آقا مبنی بر آتش به اختیار شکل گرفت و جمعی از دوستان غالبا درس خارج صبح آقا که با روحیات و منویات ایشان آشناتر بودند، دور هم جمع شدند؛ مثل آقای بی آزار تهرانی، سید حسین آقامیری، این حقیر و چند تا از رفقا که در جبهه مقاومت و در موضوعات فرهنگی-بین‌المللی فعالیت دارند.

رفقایی که سابقۀ کار اجرایی در مناطق محروم از قلعه گنج، سیستان، اهواز و جاهای مختلف کشور داشتند، دور هم به عنوان جامعۀ وعاظ انقلابی جمع شدیم؛ در زلزلۀ سر پل ذهاب، همراه مقام معظم رهبری وارد این شهر شدیم و هنوز هم در آنجا فعالیت‌های خودمان را ادامه می‌دهیم، البته کار ما به حسب ظاهر این است که خدمات‌رسانی معیشتی و حمایتی صورت گیرد اما در اصل کار طلبگی‌مان را انجام می‌دهیم.

باید فعالیت‌های جهادی علنی شود

ما به عنوان تشیع، در کل کشور کارهای زیادی انجام دادیم؛ این اقتدار و قدرت‌نمایی خوب تشیع را رفقای طلبه ما در این مقطع چند ساله، رسانه‌ای کردند. یک تفکر غلط حاکم بود و آن هم این بود که ما نباید فعالیت‌مان را خیلی علنی کنیم، در صورتی که خود مبانی دینی ما هم گفته است، بعضی وقت‌ها سرّا باید کار بشود و بعضی وقت‌ها علنا و آشکارا.

 

گزارش تفصیلی/1

 

در ادامه حجت الاسلام لواسانی به معرفی فعالیت‌های پایگاه تخصصی بصائر پرداخت و اظهار داشت: من تقریباً از سال 85_86 درگیر این کار هستم. ابتدا کار تحقیقی و پژوهشی، سپس کار تبلیغی و آموزش دیدم و از سال 94 یک پایگاه تخصصی بسیج به اسم پایگاه تخصصی پیشگیری و درمان اعتیاد، پایگاه بصائر با همکاری بسیج استان قم تشکیل شد.

فعالیت‌هایی که در این پایگاه انجام می‌شود به دو محور پیشگیری و درمان تقسیم می‌شود، در حوزۀ پیشگیری به آموزشی و کار فرهنگی می‌پردازیم و برنامه‌های آموزشی هم داریم و در ادامه این برنامه‌ها کارهای تبلیغی و عملیاتی نیز می‌کنیم.

تحت اراده‌های آسمانی برای دانش آموزان

تا به حال چند طرح را اجرا کردیم، یکی از آن طرح‌ها اراده‌های آسمانی نام داشت. وقتی بین دانش آموزان رفتیم، در بعضی مناطق دانش آموزانی حضور داشتند که پدرانشان معتاد بود اما معدل 19 و 20 داشتند، طرح اراده‌های آسمانی را برای این دانش آموزان ساماندهی کردیم و با بعضی از خیرین هم هماهنگ شدیم تا دو هدف را در این مسیر دنبال کنیم: اول آلوده نشدن دانش آموز و دوم پیشرفت درسی و علمی او.

با ورودمان به این کار و در بحث اعتیاد حرف‌های زیادی شنیدیم؛ حتی برای خود هم لباسی‌های ما چیز عجیبی بود و شاید خیلی از بزرگواران این را بر نتابند که طلبه با معتاد متجاهر چه کار دارد؟ ولی در اصل سنت علمای خودمان هم این بود که با افرادی که دچار گناهان کبیره بودند، ارتباط می‌گرفتند و آنها را رها نمی‌کردند. از میان همه اینها سید مهدی قوام در تهران الگوی این کار هستند و کارهای عجیبی برای این مسائل انجام دادند.

 

گزارش | آشنایی با گروه‌های جهادی طلاب

 

با توجه به طرحی که مقام معظم رهبری در موضوع اعتیاد دارند، تشکیل اردوهای کرامت در قم راه‌اندازی شد و این طرح برای طلبه‌هایی بود که در استان‌های دیگر درگیر بودند و با معتادها ارتباط داشتند و در چند دوره آموزشی این برنامه اجرا شد.

خدمت رسانی به زائرین ابی عبدالله افتخار ماست

حجت الاسلام مهدی حسین زاده عضو هیأت امنای قرارگاه مردمی اربعین به موضوع فعالیت‌های جهادی در اربعین حسینی پرداخت و توضیح داد: یک ماه خدمت رسانی این موکب با ظرفیت بیش از 7 هزار نفر بود و بالغ بر 150 هزار زائر در طول یک ماه، 5 صفر تا 5 ربیع که برای رفت و برگشت به مراسم اربعین حسینی، چه داخل کشور و چه از خارج کشور در شهر مقدس قم خدمت رسانی کردیم.

از 16 کشور مختلف با پنج محور عملیاتی خدمت‌رسانی کردیم و بعد از آن، اولین موکب تخصصی بانوان مشکات الحسین توسط خود خانم‌ها تاسیس شد وبرای بانوانی که جذب تفکر شیعه انگلیسی رفته‌اند، برنامه داشته باشیم و بعد از موکب‌هایمان، نیروهای طلبه را به مناطق سیل و زلزله زده اعزام کردیم.

 

گزارش تفصیلی/1

 

غفلت از کار فرهنگی در متروی تهران

حجت الاسلام حسن مرادی سخنران پایانی این نشست بود که به معرفی موسسه بلاغ مبین پرداخت و گفت: موسسه ما از سال 1382 شروع به خدمت‌رسانی کرد و در استان‌های محروم کشور برنامه‌ها و خدماتی را ارائه می‌دهیم. در کنار اردوهای جهادی، گروه سازندگی امام موسی صدر ذیل موسسه بلاغ مبین فعالیت دارد و هدفش ترویج روحیه جهادی در طلاب غیر ایرانی است.

گروه پویش اندیشه در قالب فضای تبلیغ دانش آموزی قرار دارد و ایستگاه صلواتی و کارهایی از این قیبل را پیگیری می‌کند، یکی از نقاط تمرکز ما متروی تهران است که برای کار فرهنگی از آن غفلت شده است.

یک مجموعه دیگری هم داریم که مجموعه صحابی عمار است. آن هم در حاشیه تهران در منطقه سنی‌نشین فعالیت می‌کند؛ هدف ما این است که در بحث اهل سنت، دغدغه‌های حضرت آقا را پیاده کنیم و علاوه بر بیان اهداف انقلاب، دشمن اصلی را که آمریکا و صهیونیسم است به آنان بشناسانیم. /882/ 503/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
حمایت
4
0