۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۱۳۲۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت شناسایی و ساماندهی مساجد مدارس علمیه

ضرورت شناسایی و ساماندهی مساجد مدارس علمیه
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت شناسایی دقیق مساجد مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: باید از طلاب این مساجدی که در مدارس علمیه حاضر هستند حداکثر استفاده صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با تبریک حلول ماه رجب و ولایت امام باقر (ع)، این ماه را ماه نزدیکی به خداوند متعال دانست و افزود: رجب و شعبان دروازه‌های ورود به ماه میهمانی خدا است.
 
وی با بیان این که باید از ظرفیت معنوی ماه رجب بیشتر بهره گرفته شود، افزود: ماه مبارک رجب یک فرصت مناسب برای تقویت معنویت است.
 
نماینده، ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید از ظرفیت‌های معنوی این ماه در جهت تهذیب نفس و خودسازی بهره گیریم، خاطرنشان کرد: روز‌های ماه رجب از جمله روز‌های پرفضیلت و ارزشمند است که باید فضیلت و بزرگی آن بیشتر به جامعه معرفی شود.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود مسجد را پایگاه مهم دینی برای عبادت و رازونیاز با خداوند متعال دانست و گفت: همه باید در خدمت و برای مسجد باشند نه این که مسجد برای کسی باشد.
 
نماینده، ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که متأسفانه امروز یک مدیریت منسجم در بخش مساجد نداریم، خاطرنشان کرد: باید در بحث حضور کانون ها، پایگاه ها، امام جماعت و هیأت امناء در سطح مساجد یک مدیریت منسجم داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود از تعریف کارگروهی در بحث مساجد خبر داد و با بیان این که این کارگروه به زودی معرفی خواهد شد، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت جایگاه مساجد بهره گرفته شود.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر این که ما نباید در مقدمه بمانیم و نباید وسیله جای هدف را بگیرد، افزود: مسجد از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و از نگاه حداقلی به این پایگاه مهم دینی باید به شدت پرهیز شود.
 
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت نسل جوان در مساجد تأکید کرد و گفت: باید اشتیاق لازم در جوانان برای مشارکت در برنامه‌های مساجد ایجاد شود و فضای میان کانون‌های مساجد را رقابتی کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مساجد در برخی مدارس علمیه استان اشاره کرد و بر ضرورت شناسایی دقیق این مساجد تأکید کرد و گفت: باید از طلاب این مساجدی که در مدارس علمیه حاضر هستند حداکثر استفاده صورت گیرد./950//210/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات