۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۴۱۳۳۲
آیت الله اعرافی:

حتی یک روز هم فعالیت علمی را قطع نکرده ام

حتی یک روز هم فعالیت علمی را قطع نکرده ام
مدیر حوزه های علمیه اعلام کرد که علی رغم داشتن مسئولیت حتی یک روز نیز کار علمی را قطع نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض نقوی رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر و رئیس سازمان وفاق المدارس شعبه پاکستان که در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: اجتهاد تقلید و امر به معروف و نهی از منکر و اصول از مباحثی است که بنده در دروس مطرح می کنم و به تقریر درخواهد آمد.

وی افزود: در سال جاری فقه روابط اجتماعی را تدریس می کنیم و با نگاه فقهی به این مسائل نگاه می شود؛ در حوزه هم قریب به ۲۰۰ گرایش ایجاد شده است.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اهمیت فعالیت های علمی گفت: بنده علی رغم داشتن مسئولیت حتی یک روز نیز کار علمی را قطع نکردم.

آیت الله اعرافی با اشاره به سفری که به هند داشت، مطرح کرد: بنده که وارد دروازه شهر علیپور شدم، دیدم که تمام خیابان ها از جمعیت موج می زند؛ استقبال به حدی بود که ما مجبور شدیم سریعا حرکت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در قم گفت: از المصطفی در دو ماه اخیر دو نفر از چین پذیرش شده که روال قرنطینه را طی کرده اند و قطعا ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد.

قریب به ۲۳ میلیون دانشجو و طلبه در پاکستان وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض نقوی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم حفظ اشتراکات با اهل سنت عنوان کرد: سعی ما بر این است که با علمای اهل سنت افتراق نداشته باشم.

وی افزود: قریب به ۲میلیون ۳۰۰هزار طلبه اهل سنت در پاکستان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز طلبه شیعه هستند و باید برای مصرف آن ها فکری بشود؛ این طلاب باید در عرصه های مختلف بتوانند منشاء خیر باشند.

رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور گفت: در گذشته با اهل سنت در قالب ۵۵ جلسه بررسی کردیم که این میزان تحصیل کردن برای کسب مدرک صرف درست نیست، عده ای بیان کردند که اگر در مدارس خودمختاری وجود داشته باشد، ما این را قبول می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی خاطرنشان کرد: امروز نیز ما می گوئیم که اگر آزادی و خودمختاری باشد، ما قول آن ها را قبول خواهیم کرد؛ برخی از طلاب و دانشجویان پاکستان پیشرفت کرده اند و در بهترین دانشگاه های دنیا در حال تدریس هستند.

وی ادامه داد: اینکه فارغ التحصیلان ما در عرصه های مختلف پیشرفت کنند اهمیت دارد، در غیر اینصورت قرار نیست همه امام جماعت شوند.

رئیس سازمان وفاق المدارس شیعه پاکستان یادآور شد: اهل سنت از دولت پاکستان واهمه دارند، اما ما از دولت ترسی نداریم و اصول خود را به پیش می بریم.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی ادامه داد: در سال ۱۹۳۹ میلادی نخستین مدرسه علمیه در پاکستان تاسیس شد، طلابی که وارد حوزه های علمیه این کشور شدند، در ابتدا تحصیلات متفاوتی داشتند.

وی تصریح کرد: در ابتدا تصور این بود که طلاب در همین حد که بتوانند احکام نماز و روزه بدانند برای جامعه کافی است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
از القای ترس و بزرگنمایی ویروس کرونا در شرایط فعلی باید پرهیز شود.
ضمنا باید خطرات احتمالی بی توجهی به این ویروس و مراعات نکردن دستوران بهداشتی را گوشزد کرد.
حفظ امید و روحیه در برابر این مشکله عمومی در اولویت است.
خدا عنایت کند و با توسل به ائمه در این مشکل عمومی به سلامت در می آییم.
1
0
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
رهبر معظم انقلاب در درس خارج خود با تاکید بر تبلیغات منفی و بزرگ نمایی ویروس کرونا برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، بر آمادگی همه جانبه نیروهای انقلابی در جنگ رسانه ای تاکید کردند.
1
0
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
برای ایشان آرزوی تاییدات الهی داریم.
از زحماتشان تقدیر به عمل می آید.
1
0
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
از مرحوم آيةالله‌العظمي حاج شيخ عبدالكريم حايري يزدي(ره)، نقل شده است: اوقاتي كه در سامرا مشغول تحصيل علوم ديني بودم، اهالي سامرا به بيماري وبا و طاعون مبتلا شدند و همه‌ روزه عده ‌اي مي‌‌مردند. روزي در منزل استادم، مرحوم سيدمحمد فشاركي، عده‌اي از اهل علم جمع بودند. ناگاه مرحوم آقا ميرزا محمدتقي شيرازي تشريف آوردند و صحبت از بيماري وبا شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند.

مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمي بكنم آيا لازم است انجام شود يا نه؟ همه اهل مجلس پاسخ دادند: بلي. فرمود: من حكم مي‌‌كنم كه شيعيان سامرا از امروز تا ده‌روز همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شوند و ثواب آن را به روح نرجس‌خاتون(علیها السلام)، والده ماجده حضرت حجت‌بن‌الحسن(علیهما السلام) هديه نمايند تا اين بلا از آنان دور شود.

اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان رساندند و همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شدند. از فرداي آن روز تلف‌شدن شيعه متوقف شد.
1
0
امکان
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
خب این خبر یعنی ما ایشون رو به عنوان الگو بپذیریم
یا این که ایشون رو به لحاظ کارکرد قبول دارید و به ما معرفی می کنید
معنی این تیتر چیه؟
...
لطفا امثال چنین اخباری رو قطع نظر از رویداد با تحلیل ارائه کنید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
تشکیل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اقدام مهمی بود.
اما هنوز در قم مردم حضور حاکمیت در کنار خود را احساس نکرده اند.
توزیع اقلام حمایتی بهداشتی درب منازل و تهیه گزارشات میدانی از روند ترخیص و درمان و کنترل شیوع ویروس کووید 19 موثر خواهد بود.
پیام های مراجع عظام و علما در این بحران مبنی بر راهکار تقویت معنویت و یاد الهی در کنار رعایت اصول بهداشتی نقش موثری در روحیه دادن به مردم داشته است.
با تقویت اراده عمومی و همدلی این بحران هم عبور می کند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
پیام اینجانب به مدیریت محترم حوزه آیت الله اعرافی
سلام اینجانب به همراه طلابم آماده جهاد به فرماندهی شما جهت هرگونه خدمت به هموطنانمان درمقابله با کرونا هستیم. مولانماینده طلاب کرمان.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
هم زمان با شیوع کرونا در قم بازار شایعات در این شهر بسیار داغ است و برخی نیز در فضای مجازی به این شایعات دامن زده و سبب نگرانی همشهریان عزیز می شوند.

0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
به‌ نظر می‌رسد که «کرونا»ی نازنین موجب وحدت میان مردم دنیا شده و این خبر خوبی است مگر کرونا به داد ما برسد...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
به نظر من یک ویروس می‌تواند به یک تهدید برای بشریت تبدیل شود. چون ما در کشتی نوح زندگی می‌کنیم و اگر یک بخشی از این کشتی سوراخ شود، همه بشریت مورد تهاجم قرار می‌گیرند و این اتفاق خطرناکی است و همه ما باید نگران یکدیگر باشیم به همین خاطر می‌گویم تنها فایده «کرونای عزیز» شاید این باشد که از این به بعد به داد هم برسیم و در کنار هم قرار بگیریم.
0
0